Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

Använder ni era riktiga hemadresser på taggen? Jag kör med firmaadressen. Därmed så skyltar man inte med att nu-åker-jag-bort för potentiella inbrottstjyvar som spankulerar runt på incheckingsområdet på Arlanda.

Jag har bara telefon och mail på taggen, men ärligt talat, om du tror att inbrottstjuvar står på Arlanda och försöker läsa av adresstaggar så ska du nog fundera ett varv till. Om jag skulle bege mig in på brottets bana så är det nog det sista sättet jag skulle leta upp mina offer på.

Jag har bara telefon och mail på taggen, men ärligt talat, om du tror att inbrottstjuvar står på Arlanda och försöker läsa av adresstaggar så ska du nog fundera ett varv till. Om jag skulle bege mig in på brottets bana så är det nog det sista sättet jag skulle leta upp mina offer på.

Håller med, under jura-perioden kanske det var en bra ide, numera är det ju bara att spana på Facebook......

Jag har svart väska och har inga problem att känna igen den på långt håll, förmodligen tack vare en orange BC-tagg på den. Och eftersom riktiga BC-medlemmar aldrig checkar in väskan så är det ingen risk att det är flera taggade på bandet (http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/17880-har-indchecket-bagage-nar-rejser.html).
Ja, du har en orange bc.tag och priotagg när du checkar in väskan. Men inte när väskan dyker upp sist på bagagebandet. :mad:

Rimowa. Snordyrt. Men sjukt bra.

Kabinväskan är nästan (!) utsliten nu. 10 års kånkande, slängande, släpande, både incheckad (lat) och icke. Den har fått mycket stryk och är rätt bucklig och repig. Men funkar bra.

Resväskan är stooor. Men sjukt bra. Vet man hur man viker kostymer är det kungligt. Den har fått en och annan buckla också men har bara varit i spel i tre år.

Nästa väska blir också en Rimowa.

Dessutom är aluminium-looken rätt bra på bandet, det brukar inte vara allt för många (om man inte är i Tyskland, då kan det rassla till).

Jag överväger ett köp av en Rimowa Topas Stealth, större modell. Är det någon som har erfarenhet av den eller liknande Rimowa i Aluminium? Tänker på hållbarhet etc. Läser att vissa får problem med att stänga dem efter några resor, att de snabbt går sönder här och var etc. Vore fint att få lite "lokala" synpunkter.
Tack.

Jag överväger ett köp av en Rimowa Topas Stealth, större modell. Är det någon som har erfarenhet av den eller liknande Rimowa i Aluminium? Tänker på hållbarhet etc. Läser att vissa får problem med att stänga dem efter några resor, att de snabbt går sönder här och var etc. Vore fint att få lite "lokala" synpunkter.
Tack.

Først var jeg lidt kritisk til min Topas MultiWheel 84L, men nu vil jeg ikke bytte den for noget andet! Jeg er meget tilfreds, den har klaret alt, incl. en tur i sneen i de franske alper.

Jeg ville dog passe på med at vælge en Stealth, kiggede først på den model men efter at have set nogle brugte var de ikke helt så pæne. Hvor de blanke alukufferter får patina, bliver den sorte maling slidt af og de bliver ikke særligt kønne.
rvarttinen er også godt tilfreds med hans Rimowa Topas'er tror jeg :)

rvarttinen er også godt tilfreds med hans Rimowa Topas'er tror jeg :)

Jo Christian R jag är riktigt nöjd med de Rimowa Topas vi har nu! Även de handbagage modeller vi använder, går att checka in också. Efter några resor så blir de "patinerade" och ser rätt så bereseta ut! De är verkigen tåliga och om för stora bucklor skulle uppstå så ingår det i garantin att få dessa fixade. Har bland annat fått den största uträtat efter en väl hårdhänt behandling av flygbolaget ....

Toppen