Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

Jag kör en Samsonite Cosmolite största modellen, 86 cm / 144 L. Vikt cirka 4 kg.

Fattar dock inte varför resväskor ska vara snordyra. Rimligt pris borde vara 600 kr, inte 4000+ kr som denna.

Vidare så förstår jag inte heller varför "alla" köper SVARTA väskor. Omöjligt att känna igen på bandet. En gång funderade jag på om man kunde spreja ett stort "X" på väskan för snabb igenkänning, men då kanske det skulle bli säkerhetspådrag som följd.

mvh
Ulf
https://www.suitsuit.com/products/covers
Här kan du ju "byta". Kör på "Dollar"

Vidare så förstår jag inte heller varför "alla" köper SVARTA väskor. Omöjligt att känna igen på bandet. En gång funderade jag på om man kunde spreja ett stort "X" på väskan för snabb igenkänning, men då kanske det skulle bli säkerhetspådrag som följd.

Schhh. Ge nu inte folk några dumma tankar... Jag tycker det är toppen att "alla" har svarta väskor. Det gör min att min "cerisrödrosa" sticker ut som bara den. :)
Det finns paint service för bl a resväskor i Bangkok och i Hong Kong. Föredrar du dekal istället för målning kan man beställa den på nätet också.

Jag kör en Samsonite Cosmolite största modellen, 86 cm / 144 L. Vikt cirka 4 kg.
Fattar dock inte varför resväskor ska vara snordyra. Rimligt pris borde vara 600 kr, inte 4000+ kr som denna.
mvh
Ulf
Om alla köper svarta resväskor, så räcker det med att du själv köper i en annan färg. Då har du en unik väska som du lätt känner igen. Annars kan du på klassiskt vis pimpa väskan med klistermärken.
Själv har jag en svart resväska som jag satt reflexband runt om. Jag känner igen väskan, och väskan syns bra även i mörker och regn om man ska gå över en gata. Vill man vara avancerad och hjälpsam för bagagelastarna kan man också sätta en bit halkskyddstejp på undersidan av väskan.
Reflextejp på kajaksaker.se
Halkskyddstejp - Biltema

Använder ni era riktiga hemadresser på taggen? Jag kör med firmaadressen. Därmed så skyltar man inte med att nu-åker-jag-bort för potentiella inbrottstjyvar som spankulerar runt på incheckingsområdet på Arlanda.

mvh
Ulf

Toppen