Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

För min stora resväska så har jag en Samsonite S'cure 81cm.
Med sina 5kg är den lite tyngre och lite mindre än en Cosmolite, men väger i min mening upp det genom att ha 4st "dubbelhjul", som gör den lite lättare att dra på halvdant underlag jämfört med vanliga hjul och dessutom stängs den med klämmor istället för dragkedja.

Jag har 2st Lite-Cube och är så sett nöjd med dem men med en Duffel så kan man alltid "få ner lite till" och sen är jag lite lite svag för Tumi.
Bättre kvalite får man leta efter... Men det med kvalite är kanske jämförbart med att flyga Economy framför Business som diskuteras här :)

Någon som har vägarna förbi någon Tumi Outlet i USA inom det närmsta och har lust att titta vad Duffel Bag kostar där?

Gått tillbaka till min Samsonite Oyster som varit mig trogen sedan snart 30 år.
Ok att den är väl tung, men med tanke på allt den varit med om är det ett under att den håller ihop.

Tumi i Bangkok har kört 40% på mer eller mindre hela sortimentet när jag var där både i jun-15 och dec-15. Butiken ligger i bottenplan på CentralWorld.

Själv använder jag en Rimowa salsa sport. Koffertmodellen är oslagbar när man vill ha mycket packvolym.

Jag är sugen på en Tumi Alpha Bravo Henderson 78.5cm att ha med mig på mina resor framöver.
Är det någon som kan kommentera kvalitét och eventuellt ställe att hitta bästa pris?
Den billigaste jag hittar är 550 euro I Europa.
Den kommer få följa med på diverse resor, men mestadels blir det i bilen då jag ofta i veckorna bor i Danmark.
Naturligtvis kommer jag check den också ett par ggr om året på långresor :)

Jag kör med en Samsonite Xblade på 106 liter. Som en duffel med hjul och handtag som dras ut. Älskar denna väska. Rymmer mycket, är gjord i rejält material och väger inte så mycket. Väskan är inte extremt stor men något som fungerar på de flesta resor.

Jag har även en nästan identisk duffel, utom storleken, från Wilson på ca 140 liter. Den rymmer otroligt mycket men är endast aktuell på längre resor.

Toppen