Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

GOTBound

Medlem
I vilka fall är det som det sällan finns anslutningar från GOT redan när du bokar Sas Awards? Frågar som novis, för när jag bokade GOT-ARN-NYC för hösten för nån vecka sen fanns GOT-ARN redan som val men det kanske var mer flax än rutin?
GOT-CPH/CPH-GOT är den trånga sektorn på resor för long haul flyget går från CPH.
Oftast är det GOT-ARN-CPH som finns, medans GOT-CPH dyker up intermittent.
 

Maja

Medlem
Tillgången på Businessavgångar känns som om det varit väldigt glest sedan resandet började komma igång igen och USA öppnade upp igen. Att få ihop det med anslutningen från GOT så känns det som om det blev ännu svårare och framför allt dyrare om man ska betala 750 kr varje gång man gör en ändring.

Så en vanlig bokning med de nya reglerna baserat på hur det har varit tidigare sett till tillgången till anslutningsflygen så kommer de extra kostnaderna för min räkning bli 750 kr för att lägga till anslutningen, 750 kr för att lägga till hemresan longhaul och sedan 750 kr igen för att lägga till anslutningen om man har riktig otur. Så i bästa fall är det +1500 kr för varje bonusbiljett, och i värsta fall är det 2250 kr extra för att få ihop en komplett resa. Hoppas innerligt att jag har fel. Detta om jag vill använda Flypremium eller 2-4-1- och där vikten av att det är en t&r bokad.

Om tillgången till flera biljetter blir bättre så är det självklart bättre, men personligen så ser jag ingen vinst alls av detta då jag har fått ringa in och lägga till anslutningar varje gång för att få till en komplett resa sista året vilket då kommer göra att priset för mina SAS eurobonusresor ökad med ca 166-250% vilket känns rätt saftigt.

Snälla, säg att jag har missuppfattat något och att det inte alls ser så mörkt ut som jag har tolkat det.
 

nili

Medlem
Tillgången på Businessavgångar känns som om det varit väldigt glest sedan resandet började komma igång igen och USA öppnade upp igen. Att få ihop det med anslutningen från GOT så känns det som om det blev ännu svårare och framför allt dyrare om man ska betala 750 kr varje gång man gör en ändring.

Så en vanlig bokning med de nya reglerna baserat på hur det har varit tidigare sett till tillgången till anslutningsflygen så kommer de extra kostnaderna för min räkning bli 750 kr för att lägga till anslutningen, 750 kr för att lägga till hemresan longhaul och sedan 750 kr igen för att lägga till anslutningen om man har riktig otur. Så i bästa fall är det +1500 kr för varje bonusbiljett, och i värsta fall är det 2250 kr extra för att få ihop en komplett resa. Hoppas innerligt att jag har fel. Detta om jag vill använda Flypremium eller 2-4-1- och där vikten av att det är en t&r bokad.

Om tillgången till flera biljetter blir bättre så är det självklart bättre, men personligen så ser jag ingen vinst alls av detta då jag har fått ringa in och lägga till anslutningar varje gång för att få till en komplett resa sista året vilket då kommer göra att priset för mina SAS eurobonusresor ökad med ca 166-250% vilket känns rätt saftigt.

Snälla, säg att jag har missuppfattat något och att det inte alls ser så mörkt ut som jag har tolkat det.
Exakt detta jag är orolig för . Ofta det inte finns anslutningar när jag bokar långa benet men dom brukar dyka upp senare. SDL-ARN i mitt fall.
 

pswe

Medlem
Tillgången på Businessavgångar känns som om det varit väldigt glest sedan resandet började komma igång igen och USA öppnade upp igen. Att få ihop det med anslutningen från GOT så känns det som om det blev ännu svårare och framför allt dyrare om man ska betala 750 kr varje gång man gör en ändring.

Så en vanlig bokning med de nya reglerna baserat på hur det har varit tidigare sett till tillgången till anslutningsflygen så kommer de extra kostnaderna för min räkning bli 750 kr för att lägga till anslutningen, 750 kr för att lägga till hemresan longhaul och sedan 750 kr igen för att lägga till anslutningen om man har riktig otur. Så i bästa fall är det +1500 kr för varje bonusbiljett, och i värsta fall är det 2250 kr extra för att få ihop en komplett resa. Hoppas innerligt att jag har fel. Detta om jag vill använda Flypremium eller 2-4-1- och där vikten av att det är en t&r bokad.

Om tillgången till flera biljetter blir bättre så är det självklart bättre, men personligen så ser jag ingen vinst alls av detta då jag har fått ringa in och lägga till anslutningar varje gång för att få till en komplett resa sista året vilket då kommer göra att priset för mina SAS eurobonusresor ökad med ca 166-250% vilket känns rätt saftigt.

Snälla, säg att jag har missuppfattat något och att det inte alls ser så mörkt ut som jag har tolkat det.
Förstår problemet helt med 241, men med Fly Premium går det väl att komma undan till viss del genom att boka enkelbiljett?
 

Mr Basic

Medlem
Reflektion.
Insåg just att jag gjorde min första award-resa med SAS (2014) men därefter har det bara blivit *A-awards. Haft ett par SAS-awards till bokade men de har SAS ställt in.
 

JacobGBG

Medlem
Reflektion.
Insåg just att jag gjorde min första award-resa med SAS (2014) men därefter har det bara blivit *A-awards. Haft ett par SAS-awards till bokade men de har SAS ställt in.

Att Asien också helt fallit bort och USD är svindyr påverkar också till att göra rena SAS award mindre intressanta. Tråkigt då poängkostnaden är oslagbar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

DRG

Medlem
Förstår problemet helt med 241, men med Fly Premium går det väl att komma undan till viss del genom att boka enkelbiljett?
Problemet är ju då att man får separata biljetter. Inte vidare kul om något börjar strula eller det blir förseningar. Om hemresan ställs in får man ju då betala avbokningsavgifter för utresorna vilket är två biljetter (250kr+750kr)
 
Toppen