Tillgången på Businessavgångar känns som om det varit väldigt glest sedan resandet började komma igång igen och USA öppnade upp igen. Att få ihop det med anslutningen från GOT så känns det som om det blev ännu svårare och framför allt dyrare om man ska betala 750 kr varje gång man gör en ändring.
Så en vanlig bokning med de nya reglerna baserat på hur det har varit tidigare sett till tillgången till anslutningsflygen så kommer de extra kostnaderna för min räkning bli 750 kr för att lägga till anslutningen, 750 kr för att lägga till hemresan longhaul och sedan 750 kr igen för att lägga till anslutningen om man har riktig otur. Så i bästa fall är det +1500 kr för varje bonusbiljett, och i värsta fall är det 2250 kr extra för att få ihop en komplett resa. Hoppas innerligt att jag har fel. Detta om jag vill använda Flypremium eller 2-4-1- och där vikten av att det är en t&r bokad.
Om tillgången till flera biljetter blir bättre så är det självklart bättre, men personligen så ser jag ingen vinst alls av detta då jag har fått ringa in och lägga till anslutningar varje gång för att få till en komplett resa sista året vilket då kommer göra att priset för mina SAS eurobonusresor ökad med ca 166-250% vilket känns rätt saftigt.
Snälla, säg att jag har missuppfattat något och att det inte alls ser så mörkt ut som jag har tolkat det.