Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Rosetown

Medlem
Enligt mailet från SAS skulle avbokningsavgiften börja gälla nya bokningar från och med den 1/2 2023 dvs imorgon, men redan idag står det "Ombokningsbar mot en avgift" samt "Återbetalbar mot en avgift" när man bokar bonusresa SAS hemsida (SAS PLUS BONUS & SAS GO BONUS). Vågar man boka idag och fortfarande kunna avboka dessa resor kostnadsfritt?
 

filip23

Medlem
Enligt mailet från SAS skulle avbokningsavgiften börja gälla nya bokningar från och med den 1/2 2023 dvs imorgon, men redan idag står det "Ombokningsbar mot en avgift" samt "Återbetalbar mot en avgift" när man bokar bonusresa SAS hemsida (SAS PLUS BONUS & SAS GO BONUS). Vågar man boka idag och fortfarande kunna avboka dessa resor kostnadsfritt?
Är resan värd att boka eller skippar du hellre att resa för att du kanske behöver betala 750 kr?
 

Olle K

Medlem
Enligt mailet från SAS skulle avbokningsavgiften börja gälla nya bokningar från och med den 1/2 2023 dvs imorgon, men redan idag står det "Ombokningsbar mot en avgift" samt "Återbetalbar mot en avgift" när man bokar bonusresa SAS hemsida (SAS PLUS BONUS & SAS GO BONUS). Vågar man boka idag och fortfarande kunna avboka dessa resor kostnadsfritt?
Tidigare idag när jag bokade en resa stod det inte "mot avgift", men nu står det på alla resor jag testar. Så det har nog införts lite tidigare.
 

Olle K

Medlem
Var står det så? När jag tittar på en inrikesresa via appen står det att det är avbokningsbart fram till 24 timmar innan avgång.
Kollade på hemsidan. Det stod i rutan där man väljer Go eller Plus. På de 5-6 resor olika destinationer jag testade. Så det kanske var olika mellan hemsidan och appen igår. 91F16EE8-EC57-4841-86D9-FE3F272BA4A6.png
 
Toppen