Är det någon som fått sin voucher än?
Jag fick denna e-post idag
Hi,
We’ve received your request for a cancellation and refund.
Due to the current situation, we’re handling a large numbers of requests. This means that handling times are longer than normal. Please bear with us and kindly wait for us to get back to you — we’ll take care of your request as soon as we can!
Thanks for your understanding. Naturally, if you’ve already received your refund, you can ignore this message.
Best regards, SAS
När gjorde du avbokningen? Jag gjorde en avbokning 10/3, den återbetalades 14/3. Den 11 eller 12:e gjorde jag ytterligare 3 avbokningar som jag fått besked ligger i "kön för återbetalning" vid fråga, men de är ännu inte återbetalade. Inte heller de som är gjorda senare än så.
Så kön är uppenbarligen väldigt lång. Det var väl där någonsans i de dagarna som de stora volymerna avbokningar började dyka upp.
Jag avbokade min resa till San francisco den 6e mars. DVS innan USA stängde sin gräns. Fick ganska snabbt ett mail där det står att de betalar tillbaka beloppet inom 7 arbetsdagar. Jag har ännu inte fått några pengar. När jag ringde tidigt på morgonen förra veckan och kom fram sade de att i normala fall hanterar de några avbokningar per dag.. Nu hade de flera tusen att hantera så självklart förstår jag att de just nu prioriterar annat. Men hur länge är det ok att faktiskt vänta på sina pengar?? Känns det här igen? Någon som har något tips? Ska jag ringa o tjata varje dag? Vill ju absolut inte låta girig i det rådande världsläget men det handlar om mycket pengar för mig.
får nog säga att jag inte tycker det är rimligt. De har ju system för sånt och det borde gå att göra på kortare tid. Eller ÄR det så illa att de sitter och manuellt knappar in utbetalningar?
Oavsett så har de gott om personal att tillgå, kan väl inte vara raketforskning att plocka in dess till att hjälpa till var det behövs.
Att gå till H&M och lämna tillbaka en tröja för 199 kr tar ju ungefär 2 minuter för expediten att knappa igenom ett återköp, pengarna kommer sen tillbaka på max 48 timmar. I det fallet måste expediten granska tröjan manuellt. I detta fall så vet ju SAS att flyget ställts in/resenären avbokat och inte flugit så då borde det vara ännu enklare. ÄVEN med en manuell process...