molntankar
Medlem
Möttes av detta på en bokning denna morgon.
Antar att det är samma erbjudande som det som står under Refund här: Message - Traffic Information | SAS
jag har en resa till LAX 15 april och jag får inte den möjligheten.
I normala fall burkar det ta 1-4 veckor att fa aterbetalning. Kan sakert ta langre tid nuMin resa till Kina i april ställdes in för ca 1,5 vecka sedan. Jag ringde SAS som avbokade den och jag skulle få pengar tillbaka. Jag har fortfarande inte sett röken av pengarna och det ligger väl lite i farans riktning att jag nu istället kommer att bli erbjuden en värdecheck.
Enligt infomrationen SAS ger på sin hemsida så erbjuds återbetalning för inställda flygningar, värdecheck kan erhållas för samtliga. Så medinställd flygning så kommer det säkert pengar.Min resa till Kina i april ställdes in för ca 1,5 vecka sedan. Jag ringde SAS som avbokade den och jag skulle få pengar tillbaka. Jag har fortfarande inte sett röken av pengarna och det ligger väl lite i farans riktning att jag nu istället kommer att bli erbjuden en värdecheck.
Enligt infomrationen SAS ger på sin hemsida så erbjuds återbetalning för inställda flygningar, värdecheck kan erhållas för samtliga. Så medinställd flygning så kommer det säkert pengar.
SAS.se > Refund options > Cancelled flights skrev:(Published 12MAR20)
If your flight is cancelled you are always entitled to refund of your ticket. To apply for a refund please use the refund form on our website.
Om jag tolkar detta rätt så måste man boka en ny resa med utresa senast 30 sept för vouchern? Hade inte ett år varit mer rimligt? Mina föräldrar samt några fler skulle åka till Svalbard nu i april för att kunna bland annat ta del av vintersäsongens aktiviteter (skoterturer till olika destinationer), men det är ju inte direkt möjligt att genomföra i september/oktober, åtminstone ingen garanti att vinteraktiviteter är igång ännu... Det går så klart att boka en annan destination, men i regel har ju en resa vissa mål och tankar bakom dem.
Vet någon om detta gäller inrikesresor också? Har en UME-ARN-UME i maj (anslutning för en resa med Swiss till norra Italien) som inte blir av p.g.a. fortsättningsresan, får man voucher för inrikes också?