Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Jag anmälde också och fick mail:



Så man kan anta att det tar ett tag. Men vad gör det, vouchern har inte så mycket värde just nu ändå, så jag har inga som helst problem att vänta. Det finns som sagt större problem nu.

Nä såklart, bara en sån sak man vill "ticka av", lätt att glömma och sen är det bara borta.
 

Per A

Medlem
Hej, tror denna fråga passar bäst i denna tråd. Har sökt men ej hittat någon som tar upp denna fråga specifikt – Jag avbokade ett fullt återbetalningsbart leg i GO PRO 9 mars (avresa 11 mars) men har ej fått återbetalning på kortet. Är det läge att höra av sig eller är det samma läge som vouchern - att man ska chilla lite? Handlar om 9000 drygt så det är ju inget jag vill slarva bort bland alla andra pengar man förlorat på flyg och hotell i dessa tider.
 

mha321

Medlem
Hej, tror denna fråga passar bäst i denna tråd. Har sökt men ej hittat någon som tar upp denna fråga specifikt – Jag avbokade ett fullt återbetalningsbart leg i GO PRO 9 mars (avresa 11 mars) men har ej fått återbetalning på kortet. Är det läge att höra av sig eller är det samma läge som vouchern - att man ska chilla lite? Handlar om 9000 drygt så det är ju inget jag vill slarva bort bland alla andra pengar man förlorat på flyg och hotell i dessa tider.
När gjorde du avbokningen? Jag gjorde en avbokning 10/3, den återbetalades 14/3. Den 11 eller 12:e gjorde jag ytterligare 3 avbokningar som jag fått besked ligger i "kön för återbetalning" vid fråga, men de är ännu inte återbetalade. Inte heller de som är gjorda senare än så.

Så kön är uppenbarligen väldigt lång. Det var väl där någonsans i de dagarna som de stora volymerna avbokningar började dyka upp.
 

Benz

Medlem
Känns som att SAS inte är det enda bolag som inte processat återbetalningar sedan allt drog igång ”på riktigt”. Har en request hos EasyJet och känslan är att det kommer att ta ett bra tag innan jag ser de pengarna på mitt konto.. Just nu verkar det handla om att hålla i kassan.
 

KED

Medlem
Avbokat 2 i början av mars tog en vecka, avbokat 3 mitten av mars lyser med sin frånvaro
3-4 veckor sa de när jag gnällde
Har du fått någon bekräftelse? Jag avbokade en resa pga flighten ställdes in och den jag ombokades till passade inte. Avbokning för en vecka sedan. Ingen bekräftelse eller återbetalning ännu
 

mha321

Medlem
Har du fått någon bekräftelse? Jag avbokade en resa pga flighten ställdes in och den jag ombokades till passade inte. Avbokning för en vecka sedan. Ingen bekräftelse eller återbetalning ännu
Jag har fått bekräftelse på 2 av 6 avbokningar. Men de andra fick jag bekräftat manuellt via diamond supporten att de var avbokade och på väg.

En av de två gjordes på webben under den korta period när man kunde avboka plus korrekt där. Den andra gjordes avbokningen via telefon till kundtjänst. Återstående 4 vill jag minnas var via diamond mailen men jag är inte helt 100.
 
  • Gilla
Reactions: KED

Homer

Medlem
Har du fått någon bekräftelse? Jag avbokade en resa pga flighten ställdes in och den jag ombokades till passade inte. Avbokning för en vecka sedan. Ingen bekräftelse eller återbetalning ännu

För de jag fått tillbaka pengarna ja, inte de andra
 
  • Gilla
Reactions: KED

Per A

Medlem
Tack för svaren. Jag har inte heller fått någon bekräftelse. Jag ska ändå boka av nästa resa i veckan så passar på att kolla när jag ändå ringer dem då.
 
Toppen