Senaste nytt

Artikel: Testa British Airways nya Club World på Boeing 787 med oss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha det så kul alla som åker!

Hoppas att få testa 787 Club World i reguljär trafik senare :)

Event som detta är inte riktigt min grej, men det hindrar inte att jag tycker det är intressant att följa "spektaklet" från andra sidan datorskärmen :D

Landar på ARN 17.55 samma dag efter en veckas fjällvandring. Är 15 min acceptabel mct och funkar orakad, svettluktande och tältbärandes ombord på en splitterny 787?

Suveränt initiativ! Men jag gnisslar tänder över att jag inte kan ta mig loss. Med BAEC-gold hade man ju haft en viss chans att komma med på ett event med begränsat antal platser:p

Jäätekul och bra arrangenmang! Tyvärr kommer jag inte kunna hänga på denna... sista helgen på semestern och engagemang tidigare på söndagen. Hade mycket gärna hängt med!

Hade verkligen varit roligt att få åka med och testa 787an. Tyvärr passar inte den helgen för mig men ser fram emot att få läsa om helgen här på BC.

Det märks att det är semester. Hade detta varit i September så hade det nog tagit 5 minuter. ;)

1) Jag vet inte varför du stoppar in ett "om" - det kommer att bli fullt. Om det kan bli fler platser har jag dock ingen aning om.
2) Vill du verkligen det? Med bara BA Silver är riskan att man inte kommer med då pga för många BA Gold...
4) Borde ge 2x30.

Vad gäller Tier Points får man antingen 2x40 om man bokar Club eller 2x20 om i Y+ är min gissning. Intra C/J ger 40TP per sektor. Intra Europa finns inte W (Premium Economy/World Traveller Plus). Men när man köper Premium lång-distans bokas matar flighten alltid som Y (full fare coach). Gissar på att så blir fallet här men kan ha fel då jag personligen inte är inblandad i bokningsprocessen. Självklart har vi varit tydliga med BA från början att fligherna skall ge avios och TP ;)

För dom som splittar sina resor med Club UT och Premium IN samt vice versa får ni TP och avios för den klass ni ursprungligen bokades i. Det är inget som går att ändra. Dessutom kommer dom flesta nog strunta i avios eller TP efter denna upplevelsen. :)

Usch, jag läste dåligt i tabellen. Jag kollade bara i WT+-kolumen och tittade inte så noga på vilken rad jag läste ifrån :(

Concorde har givetvis rätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen