Senaste nytt

Artikel: Event: Följ med på sista flygningen med SAS MD-80

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den senaste infon jag fått från "säkra" källor säger att MD80 SK 403 26/10 är överbokad med 4 i C och överbokad med 18 i monkey class. Alltså totalt överbokad med 22 passagerare
 

HerrO

Medlem
Den senaste infon jag fått från "säkra" källor säger att MD80 SK 403 26/10 är överbokad med 4 i C och överbokad med 18 i monkey class. Alltså totalt överbokad med 22 passagerare

Det kan gå hen og blive en spændende tur - lad os håbe at SK ikke vælger andet equipment grundet overbookningen..... Hold os gerne meget opdateret på at dette ikke sker :)

/HerrO
 

Nile

Ny medlem
Vad heter boken?

Han har skrivit tre böcker (Douglas DC-9, Arbetsplats cockpit del 1 & 2) kring sitt liv i SAS och DC-9/MD:

Vlkommen till DC-9-boken
Vlkommen till Guldvingen


En annan grej också, kan inte dessa spekulationer och ryktesspridning om överbokning upphöra? SAS bekräftade (när det här på forumet sades att det var överbokat med 18) att det faktiskt fanns platser kvar, jag har själv kollat! Sedan bekräftade även bjornstrom (som trippelkollat). Om det nu är "säkra källor" som hävdar överbokning vill jag veta vem det är som föder dessa rykten!?

SAS är införstådda med intresset kring flygningen, chansen att flighten då på något sätt skulle ändras bör vara minimal. Och.... in case of emergency bör det fortfarande gå att "spela" med ej betald gruppbokning.

Mvh
Nile
 
Last edited:
När jag talade med SAS tidigare så bekräftade dom att vissa bokningsklasser var överbokade men att planet som helhet hade platser. Det kan alltså vara så att man från start satt x,y,z platser i respektive klass och sen justeras det i takt med att biljetter säljs. Jag kollar igen om några dagar hur det ser ut - våra 70 platser är bokade och bekräftade.

Anledningen till att det varit tyst ett tag är att vi planerar upplägget i Köpenhamn och det är ju faktiskt inte någon panik att färdigställa allt.

Vi har nu 158 anmälda på intresselistan. :)
 
Uppdatering
Vi kommer troligen flyga med Nora Viking SE-DIR den 26:e Oktober. Programmet i Köpenhamn har blivit allt roligare men ingenting är spikat än på länge - tyvärr ser det ut som att alla ni får vänta till i Juli innan vi kan låsa in allt och börja biljettera. Anledningen är att jag vill ge er en maximal upplevelse och synka med SAS interna avskedsprogram.


0984123.jpg

0982401.jpg

Pictures used with written permission from Kamil Macniak.
Images from Airliners.net.
 

jth

Medlem
Uppdatering
Vi kommer troligen flyga med Nora Viking SE-DIR den 26:e Oktober. Programmet i Köpenhamn har blivit allt roligare men ingenting är spikat än på länge - tyvärr ser det ut som att alla ni får vänta till i Juli innan vi kan låsa in allt och börja biljettera.

Kul att ni lägger en sådan energi på detta, det kommer verkligen bli en once-in-a-lifetime händelse!
Hoppas att ni också får med oss som redan sitter på egna bokningar på SK403 på alla roliga evenemang, om ni inte exakt vet vilka redan så kanske vi ska meddela namn och plats ombord här?
 

FF#1

Medlem
Ja, hur var det med de som har egen biljett?
Jag är anmäld till eventet men har som sagt bokats själv?
 
Jag rekommenderar alla att anmäla sig på vår intresselista oavsett om du bokat egen biljett eller vill ha paketlösning från oss:
Lämna dina uppgifter här så finns du med på intresselistan

När planeringen är klar kommer vi meddela alla på intresselistan och erbjuda möjlighet att boka plats. Den plan vi presenterat tidigare baserad på flight SK403 kan eventuellt förändras och utökas men det är för tidigt att börja prata om det innan allt fallit på plats. Från början var detta ett rent BusinessClass event men nu börjar SAS vakna till liv och jag hoppas kunna koka ihop ett roligt event :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen