Senaste nytt

Artikel: Event: Följ med på sista flygningen med SAS MD-80

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom möjligheten att kunna åka via CPH och upp är väldigt små så anmälde jag mig på ARN-resan också. Hoppas hoppas!

Kanske dags att börja med budgivning på min bokade seating som är 1D...? Nej... Aldrig i livet!

Åkte med MD 80 från CPH -> MUC i går. Pratade med kabinchefen (Cecilia) som var väl insatt i att sista resan går den 26 oktober. Hon berättade då att den kapten som just stigit av i CPH och ersatts för flygningen till MUC skulle försöka få flyga flighten den 26. Samtidigt berättade hon att det finns någon slags Chefskapten ( eller så) som skall gå i pension samtidigt och att det är troligt att denna kapten får flyga...
Satt för övrigt på 1D.

Last edited:
Det är nog SAS chefspilot som avses? Har bokat platser tillsammans med två vänner varav en varit biträdande chefspilot hos SAS. Han var för övrigt också kapten på MD-80. Troligen kommer han ta med sig några ex av sin bok om sin tid som SAS-pilot vid detta tillfälle.

Last edited:
Det är nog SAS chefspilot som avses? Har bokat platser tillsammans med två vänner varav en varit biträdande chefspilot hos SAS. Han var för övrigt också kapten på MD-80. Troligen kommer han ta med sig några ex av sin bok om sin tid som SAS-pilot vid detta tillfälle.

Mer än 5 månader kvar och man blir bara mer och mer taggad inför detta! Säger som Traveller, kanske skulle akutionera ut plats 4C - nej aldrig! "Vi flytt int" - som norrlänningarna säger!

Jag är inte teknisk nog att klara av detta, men kan ingen på BC lägga in en klockan som räknar ner månader, veckor, dagar, timmar o.v.s.

När jag var ung och oskuldsfull avskydde jag MD-80 iom att jag åkte standby och ofelbarligen blev placerad längst bak bredvid motorerna. Även en 1-timmas inrikesflygning ter sig som en evighet när du har vrålet av dubbla P&W JTD-8 ringandes i öronen. På senare år då jag gärna sitter längst fram i planet har jag insett vilket trevlig plan det eg är. Stiger som en raket, breda säten och helt tyst längst fram :) Det är synd att jag varken har tid eller möjlighet att följa med på sista flygningen då jag är uppvuxen med DC9 och MD-80.

När jag var ung och oskuldsfull avskydde jag MD-80 iom att jag åkte standby och ofelbarligen blev placerad längst bak bredvid motorerna. Även en 1-timmas inrikesflygning ter sig som en evighet när du har vrålet av dubbla P&W JTD-8 ringandes i öronen. På senare år då jag gärna sitter längst fram i planet har jag insett vilket trevlig plan det eg är. Stiger som en raket, breda säten och helt tyst längst fram :) Det är synd att jag varken har tid eller möjlighet att följa med på sista flygningen då jag är uppvuxen med DC9 och MD-80.

Precis så var min upplevelse av MD-80, tyckte att 737 var ett lyft eftersom man alltid satt längst bak tills första guldkortet dök upp... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen