Senaste nytt

Arlanda - vad tycker ni?

intuition

Medlem
Nja, att kalla CPH för ett föredöme sätter inte ribban speciellt högt.

Tafsande säkerhetspersonal, milslånga köer, baggagehantering under isen. Om de ens hanterar ditt baggage vill säga.
 
Nja, att kalla CPH för ett föredöme sätter inte ribban speciellt högt.

Tafsande säkerhetspersonal, milslånga köer, baggagehantering under isen. Om de ens hanterar ditt baggage vill säga.

Va'? Vaddå tafsande? Jag vet inte vad som är mest upprörande, att det förekommer eller att ingen velat tafsa på mig? ;):p

Eller är det vanlig kroppsvisitation du menar?
 

mjulven

Medlem
Arlanda har sina för och nackdelar. Arlandas största nackdel som jag ser det är underdimensioneringen på många ställen. Såsom:

- Säkerhetskontrollen
- Incheckningen hos vissa charterbolag (är i och för sig upp till bolagen)
- Passkontrollerna vid vissa tillfällen
- T4 SAS loungen (både plats och personal)
- Utrymmet vid bagagehanteringen på T5, jag gillar när man hamnar i en stor hall med flera band istället för den där långa korridoren.
- Transfer inrikes till utrikes och vise versa kan inte vara speciellt rolig även om jag aldrig gjort det, speciellt inte utan fast track.

Med det sagt gillar jag Arlanda när man väl är air side, mer än många konkurenter i Europa.
 

intuition

Medlem
Va'? Vaddå tafsande? Jag vet inte vad som är mest upprörande, att det förekommer eller att ingen velat tafsa på mig? ;):p

Eller är det vanlig kroppsvisitation du menar?
Jag tänker mest på att jag läst lite för många klagomål på opassande beröring för att det inte ska ligga någon sanning bakom.
I morse blev förresten 3 personer på rad utvalda till "slumpmässig" kontroll. Var det verkligen slumpen, eller var det någons personliga drivkrafter bakom urvalet?

Nu var det inte CPH tråden gällde, men eftersom jämförelsen gjordes och jag tycker att jag har erfarenhet av båda flygplatserna så ville jag bara framhålla att CPH inte är något att sträva efter.
 

Valley

Medlem
Bara varit på Terminal 2 senaste halvåret.
Och den delen är väl inget som ger en anledning till några större glädjetjut. Får väl se lite mera om 2 veckor då jag har lite tid på Terminal 4 & 5 att slå ihjäl
 

M.K

Medlem
Nya superfräscha Gardemoen är lätt nordens bästa flygplats och har dessutom SAS fantastiska nya lounge. Det känns tyvärr nästan som man kommer till ett u-land vid ankomsten till Arlanda därifrån. Flygplatsen breder ut sig mer och mer men det saknas ett koncept. Måste jämföra med Gardemoen igen som gick från dåligt betyg till utmärkt i min bok. Måste gå att göra något även med Arlanda. Risken finns att Gardemoen nu tar många linjer, med tanke på flygskatt, faciliteterna och bra geografiskt läge mot nordamerika.
 
Toppen