Senaste nytt

Arlanda - vad tycker ni?

Plus

Medlem
-Kommer A och B pirerna att ens bli renoveras som modern F? Det är sunkigt, mörkt och kaos där.

Jag kan vara helt fel ute. Jag har dock för mig att det är sagt att A+b-pir ska fräschas upp.
De har ju fixat ovanvåningen på B-piren så varför inte fixa till allt?
Men om jag minns rätt så är det på g.
 

Smuffe

Medlem
Jag kan vara helt fel ute. Jag har dock för mig att det är sagt att A+b-pir ska fräschas upp.
De har ju fixat ovanvåningen på B-piren så varför inte fixa till allt?
Men om jag minns rätt så är det på g.

Ovanvåningen på B-piren byggdes endast i syfte att dela upp passagerarna mellan Non-Schengen och Schengen.
De byggde den delen omkring 2001-2002 om jag inte minns fel när Schengen infördes, samtidigt som de byggde passkontrollen längst ner på piren vid gaterna 17-20.
I övrigt finns det ingenting där uppe mer än några toaletter på vår sina sidor om korridoren och passkontrollen samt ett bökigt sätt att ta sig ner till Schengen-transfer och bagage.
Ett tips om ni vill slippa trappan...
Ta hissen!
 

Plus

Medlem
Ovanvåningen på B-piren byggdes endast i syfte att dela upp passagerarna mellan Non-Schengen och Schengen.
De byggde den delen omkring 2001-2002 om jag inte minns fel när Schengen infördes, samtidigt som de byggde passkontrollen längst ner på piren vid gaterna 17-20.
I övrigt finns det ingenting där uppe mer än några toaletter på vår sina sidor om korridoren och passkontrollen samt ett bökigt sätt att ta sig ner till Schengen-transfer och bagage.
Ett tips om ni vill slippa trappan...
Ta hissen!

De har ju dock byggt om och fixat till övervåningen igen.. Det blev ju klart i våras. Oklart vad det var de gjorde men något om att optimera flödena.
 

Smuffe

Medlem
De har ju dock byggt om och fixat till övervåningen igen.. Det blev ju klart i våras. Oklart vad det var de gjorde men något om att optimera flödena.

Jag har passerat där både i mitten av maj och senast den 1 september och det ser exakt likadant ut som det alltid hsr gjort.
Den enda skillnaden från förr är väl att det är mer öppet bakom efter passkontrollen där de har lagt mattor och att det är en större yta (till vad vete tusan...) Samt det sjukt osmidiga sättet att ta sig ner till transfer och bagagehallen.
Folk trängs i den trånga trappan med väskor och allt, därför som det är smidigare att ta hissen.
 

Homer

Medlem

Smuffe

Medlem
Om någon är intresserad är detta de stora projekt som Swedavia planerar för de kommande 25 åren typ...
Utvecklingsprogram Arlanda - Swedavia Extranet

Ja, visst är det fint att de satsar på Terminal 5 och så vidare men...
Ska jag vara ärlig? Dessa projekt är i det allra klenaste laget.
Som exempel, ny uppställningsplats vid Terminal 2... Varför inte projektera och bygga en anslutande terminalbyggnad så att Terminal 3 försvinner?
Nä, det finns ingen vilja överhuvud taget känns det som.
De projekt som de har är av yttersta betydelse som bör ha varit klara redan för länge sedan och självklara.
Det saknas så mycket!
 
Toppen