Senaste nytt

Apple Airtag i bagaget

Är det inte enklare att stänga av ljudet i hitta-appen?

Attachments

• 12E70249-A063-4D70-83D1-915E7757B52D.png
    12E70249-A063-4D70-83D1-915E7757B52D.png
    112,5 KB · Visningar: 196
Det är väldigt störigt att man inte kan koppla Airtags till fler än en Apple-ID. Hade gärna kopplat alla Airtags i hemmet till både min och fruns Apple-ID… Kanske något Apple håller på tills de lanserar Airtags 2 ;)

Tveksamt, Apple jobbar inte så.
Finns ju inte ens profiler på en iPad.
Man tycks ha löst det på ett tekniskt plan, för funktionen finns faktiskt på utbildningsversioner. Alltså till för klassrum etc. där flera delar iPad. Gissar man insett att man säljer fler iPads om folk inom en familj inte kan dela?

Den typ av sälj-begränsning finns inte för airtags på alls samma sätt. Jag misstänker iaf att största delen airtags alltid är placerade på det man spårar (typ nyckelknippa) snarare än att den placeras vid enskilda tillfällen (typ bagage när man ska resa).

Man tycks ha löst det på ett tekniskt plan, för funktionen finns faktiskt på utbildningsversioner. Alltså till för klassrum etc. där flera delar iPad. Gissar man insett att man säljer fler iPads om folk inom en familj inte kan dela?

Den typ av sälj-begränsning finns inte för airtags på alls samma sätt. Jag misstänker iaf att största delen airtags alltid är placerade på det man spårar (typ nyckelknippa) snarare än att den placeras vid enskilda tillfällen (typ bagage när man ska resa).

Jo, men folk som har hund har ju samma problem…

Det är väldigt störigt att man inte kan koppla Airtags till fler än en Apple-ID. Hade gärna kopplat alla Airtags i hemmet till både min och fruns Apple-ID… Kanske något Apple håller på tills de lanserar Airtags 2 ;)
Funkar det inte om man har ett familjekonto? Tolkar det så? Har inte köpt airtag ännu dock så jag kan inte verifiera det…

Det här har jag aldrig tänkt på. Om ens sambo (eller nån annan kompis) vill låna min airtag, då behöver man alltså resetta och koppla om dom till hennes icloud eller? är det smidigt att göra?

Ja, man får koppla om den i så fall. Jag antar att det är en avvägning de fått göra.

Jag tror inte det är svårt att göra, finns säkert manual.

Toppen