Senaste nytt

Apple Airtag i bagaget

Big Birger

Medlem
Jag är inte den första att testa med en Apple Airtag i bagaget, men det är ett tips som förtjänar en egen tråd.

Lite kul att följa var väskan befinner sig, och när man tappar anslutningen till den och inte.

Flög till Köpenhamn igår och ska vidare till Los Angeles idag. Bagaget incheckat hela vägen, och just nu är bagaget 300 meter från mig som precis ätit frukost på Clarion.

Need to have? Knappast.
Nice to have? Absolut!
 

ekf

Medlem
Jag har också en i väskan, bra att ha utifall att väskan inte kommer med på planet och således blir försenad... dock har jag öppnat upp taggen och tagit bort magneten till högtalarspolen (tyst tagg), tänker att det minskar risken att göra bagagehanterare och "lost luggage"-personalen irriterade över just min väska... Eller att någon ska få för sig att det är något skumt i väskan som behöver säkerhetskontrolleras en gång till...
 

Hachans

Medlem
@Hachans har absolut inte haft användning av sina airbags under 2021 :D

Hahahaha, bästa investeringen jag har gjort under hösten. Har sparat mig så mycket tid och tjafs med flygplatspersonalen då jag haft ett riktigt ruttet bagageincheckningsår.

- När jag var i Skottland såg jag att väskan av någon anledning inte följt med till EDI. Och när den väl var i EDI kördes den aldrig ut. Det visste jag ju redan med hjälp av taggarna. Pipandet hjälpte mig också att leta efter väskan i ett lager fullt av andra ej utkörda väskor.

- När Austrian flög iväg utan mitt bagage trots att vi var 20 pers på planet. När jag landade i Wien såg jag att väskan var kvar på Arlanda.

- När jag kom tillbaka till Arlanda och SAS envist menade att väskan inte kommit med, medan telefonen indikerade att väskan var några få meter bort ”nej men oj där var den ju”.

- Eller en annan tur när jag kom tillbaka till Arlanda och hann med tidigare tåg för jag såg att väskorna var kvar i Paris så fyllde i piren snabbt och sen iväg.

- När jag flög hem via ATL och immigrationen tog lite tid. Då stod väskorna på rad och med taggen hittade jag väskan otroligt snabbt.

Bara ett lite urval av mina AirTag-strapatser under hösten, som alla började med att Finnair inte lyckades få med min väska på ARN-HEL

Så jag rekommenderar dessa taggar starkt!
 
Ska testa detta på nästa resa.
Tänkte skriva ut en hållare i 3D skrivaren och popnita fast den i väskan :)
Namnlös.png
 

Hachans

Medlem
Vikt, knappast.
Onödigt att göra en hållare, absolut.
Men så är även mycket vi gör här på forumet :D
Det är kul att modifiera och leka med dom leksakerna man har.
Sen varför skulle den dra uppmärksamhet när den sitter i väskan o_O

Trodde den skulle sitta på utsidan, det var enda anledningen i mitt huvud till att ha en hållare till den som dessutom var märkt. :)
 
Toppen