Senaste nytt

Amex värvningskampanj 24/9-9/10. 60k/100k kampanj

Låter som den bästa lösningen, men jobbigt att behöva be båda två om hjälp när det bevisligen är minst en som är behörig för erbjudandet.
Förstår inte varför ni ska kontakta amex över huvud taget just nu. De får ju inte säga något om detta. Båda de du värvat kommer ju se om de får signup poäng och då ska du också få det.

Jag skulle vänta lite och se vad som händer och sen ta upp det om det inte gått igenom.

Förstår inte varför ni ska kontakta amex över huvud taget just nu. De får ju inte säga något om detta. Båda de du värvat kommer ju se om de får signup poäng och då ska du också få det.

Jag skulle vänta lite och se vad som händer och sen ta upp det om det inte gått igenom.
Jag vill bara säkerställa att vännerna inte skaffar Elite-kortet utan att kunna ta del av bonusen. Det är väl en av de möjliga orsakerna till att endast den ena inbjudan registrerades i min app.

Sign-up poängen för den värvade kommer ju 31/3, lite tråkigt att vänta tills dess. Om de nu gjort något fel under processen så är det ju bra att veta inom 14 dagars ångerrätten också antar jag.

Sign-up poängen för den värvade kommer ju 31/3, lite tråkigt att vänta tills dess. Om de nu gjort något fel under processen så är det ju bra att veta inom 14 dagars ångerrätten också antar jag.
Tror du blandar ihop kampanjerna.

För värvning till Elite så får den värvade sina 100.000 poäng inom 4 månader från att man uppnått spendkravet (alternativ tolkning: inom 4 månader från signup, om man uppnått spendkravet inom 3 månader från signup).

För direktansökan via SAS-länk, utan värvning, får den ansökande sina 90.000 poäng senast den 31/3 förutsatt att man uppnått spendkravet senast den 31/1.

Attachments

• Screenshot 2024-09-30 at 22.36.38.png
    Screenshot 2024-09-30 at 22.36.38.png
    202,4 KB · Visningar: 76
  • Screenshot 2024-09-30 at 22.32.39.png
    Screenshot 2024-09-30 at 22.32.39.png
    102,7 KB · Visningar: 79
Jag vill bara säkerställa att vännerna inte skaffar Elite-kortet utan att kunna ta del av bonusen. Det är väl en av de möjliga orsakerna till att endast den ena inbjudan registrerades i min app.
De kommer oavsett få någon bonus då vanlig signup också ger poäng. Kan ju vara så att de missat använda din länk, och det ska mig veterligen inte gå att korrigera i efterhand.

Enklast är väl om båda dina vänner frågar amex om de signat upp på rätt kampanj.

Hej, jag har AMEX Classic och tänkte in min fru till Elite då hon inte har AMEX idag. Får jag samma EuroBonus Nivåpoäng, oavsett vilken typ av SAS Amex-kort jag har (Classic, Premium eller Elite)? Eller är det bättre att jag uppgraderar till Premium eller Elite innan jag skickar henne en inbjudan?

Hej, jag har AMEX Classic och tänkte in min fru till Elite då hon inte har AMEX idag. Får jag samma EuroBonus Nivåpoäng, oavsett vilken typ av SAS Amex-kort jag har (Classic, Premium eller Elite)? Eller är det bättre att jag uppgraderar till Premium eller Elite innan jag skickar henne en inbjudan?
Du får inga nivåpoäng, utan endast bonuspoäng vid inbjudan. Om du kollar villkoren för inbjudan (t.ex. i appen -> förmåner -> bjud in -> villkor) så står det vad du får och vad din vän får.

Tror du menar bonuspoäng, du borde se i villkoren hur mycket det ger att bjuda in Classic -> Elite men antar att det inte är så mycket. Din fru bör få 100k bonuspoäng oavsett dock.

Sorry jag var otydlig. Det är bonuspoäng som avses. Det ser ut som jag får 7500 poäng om jag behåller Classic. Vilket gör att det kan vara värt för mig att uppgradera till Premium eller Elite innan jag bjuder in min fru?

Toppen