Senaste nytt

Amex värvningskampanj 24/9-9/10. 60k/100k kampanj

Ja, det skulle du kunna göra. Premiumkortet kommer bli ett elitekort ganska snabbt, så det är fritt att köpa saker via Applepay om det är reggat där, samt att bjuda in osv innan du får fysiska kortet.

Krav på inkomst är 150 000 SEK / år. Men det kanske är annorlunda för pensionärer.
Varken jag eller min mamma har någon egentlig nytta av kortet. Om vi väljer att säga upp kortet kommer den totala kostnaden för oss att bli 12 000 kr (2 årsavgifter) och för det får vi (jag) 160 000 poäng? Tänker jag rätt?

Varken jag eller min mamma har någon egentlig nytta av kortet. Om vi väljer att säga upp kortet kommer den totala kostnaden för oss att bli 12 000 kr (2 årsavgifter) och för det får vi (jag) 160 000 poäng? Tänker jag rätt?
Du tänker rätt. Men varför säga upp om du ändå betalar för ett helt år oavsett. Du kan ha kvar kortet till sista månaden för att ta del av försäkringar och 20p/100kr spend osv.

Ja, det blir 12 000kr för 160 000p, givet att hon spenderar 45 000 SEK inom 3 månader.

Du tänker rätt. Men varför säga upp om du ändå betalar för ett helt år oavsett. Du kan ha kvar kortet till sista månaden för att ta del av försäkringar och 20p/100kr spend osv.

Ja, det blir 12 000kr för 160 000p, givet att hon spenderar 45 000 SEK inom 3 månader.
Det är faktiskt bättre än så. Du betalar årsavgiften per månad (400 kr). När du uppnått 45 tkr i spent så kan du säga upp kortet. Du kanske behöver vänta 4 månader men kostnaden blir då endast 1600 kr.

Det är faktiskt bättre än så. Du betalar årsavgiften per månad (400 kr). När du uppnått 45 tkr i spent så kan du säga upp kortet. Du kanske behöver vänta 4 månader men kostnaden blir då endast 1600 kr.
Fel.
1727176024768.png

Han får väl betala för totalt 12 månader om han säger upp i förväg. Kan ändå vara lönt att säga upp i förväg, tänker jag, om man inte behöver kortet för att då kortare karens till när man kan söka nytt (om nu Amex räknar från de facto uppsägning).

• Gilla
Reactions: Gus
Om du säger upp kortet innan det gått 12 månader så kommer du att få betala för resten av året i alla fall, dock inte som månadsavgift utan som ersättning för de välkomstbonusar som du mottagit

Tack! Skulle precis svara detta.

Han får väl betala för totalt 12 månader om han säger upp i förväg. Kan ändå vara lönt att säga upp i förväg, tänker jag, om man inte behöver kortet för att då kortare karens till när man kan söka nytt (om nu Amex räknar från de facto uppsägning).
Bra inspel. Inget jag ens tänkte på, men det kan mycket väl stämma. Då har vi en bra anledning till att säga upp (om det räknas från uppsägning)!

Jag har premium idag. Skulle jag kunna uppdatera till Elite och sedan värva min mamma?

Även om det fysiska Elitekortet tar några dagar/veckor att få hem så omvandlas väl premiumkortet till ett Elitekort ganska snabbt och jag kan värva? Vet någon vad minimuminkomst är för ett Elitekort? Lite osäker på min mammas pension.

Du behöver inte först uppgradera till Elite.
Bjuder du in från Premium och din mor väljer Elite får ni 30 000 resp. 100 000 eurobonuspoäng.
Detta innebär en lägre ”kostnad per poäng”…

Du behöver inte först uppgradera till Elite.
Bjuder du in från Premium och din mor väljer Elite får ni 30 000 resp. 100 000 eurobonuspoäng.
Detta innebär en lägre ”kostnad per poäng”…

Nu har jag bara Elite - så kan inte bekräfta - men är tämligen säker på att detta inte är möjligt?

Premium kan inte bjuda in till Elite sedan typ 6 månader tillbaka tror jag.

Toppen