Senaste nytt

Amex uppgraderings-kampanj December 2022

Tänker att jag bidrar med lite info; ansökte om uppgradering (Premium —> Elite) den 1/12-2022 och allt gick igenom den 7/12-2022. Uppnådde spend den 5/1-2023 så får se när poängen kommer in!

Tidigare kampanjer har jag oftast fått poängen 1-2 månader innan sista datumen, så förhoppningsvis får jag det i april/maj!

Status-poängen fick jag några dagar efter den 7/12-2022.
 

Dawes

Medlem
Utgår från att eftersom jag redan har ett Ax kan jag inte komma åt bonusen för ett SAS Ax
Detta erbjudande kräver att du sedan tidigare är kund då det är för att uppgradera från en produkt till en annan, exempelvis från SAS premium till SAS Elite.
Om jag nu förstod din fråga rätt.
 

oneM

Medlem
Gjorde ansökan om Elite från Premium den 30:eek:nde eller 31:a men kontaktade Amex för att bekräfta en del värvningar jag har pending och då lyfte frågan om denna upgrade bara för att bekräfta att det var 45k spend innan sista mars, dom påstår att det är registrerat i sitt system den 2:a Januari och att jag förmodligen inte är inkluderad i kampanjen...

Blev hänvisad till att ringa in för att bekräfta men dom kunde inte se något mer en 2:a Jan heller och skulle återkomma som dom inte har gjort. Har garanterat ansökt innan nyår.

Nå tips hur jag ska gå tillväga eller hur jag kan se när ansökan skedde (officelt hos amex) ?, har inte fått mail eller liknande från Amex av det. (Har ju det i webbhistorkien)
 
Gjorde ansökan om Elite från Premium den 30:eek:nde eller 31:a men kontaktade Amex för att bekräfta en del värvningar jag har pending och då lyfte frågan om denna upgrade bara för att bekräfta att det var 45k spend innan sista mars, dom påstår att det är registrerat i sitt system den 2:a Januari och att jag förmodligen inte är inkluderad i kampanjen...

Blev hänvisad till att ringa in för att bekräfta men dom kunde inte se något mer en 2:a Jan heller och skulle återkomma som dom inte har gjort. Har garanterat ansökt innan nyår.

Nå tips hur jag ska gå tillväga eller hur jag kan se när ansökan skedde (officelt hos amex) ?, har inte fått mail eller liknande från Amex av det. (Har ju det i webbhistorkien)

När man ansöker har inte tidigare haft någon betydelse? Det är väl när ansökan är godkänd, om jag inte minns fel.
 

oneM

Medlem
När man ansöker har inte tidigare haft någon betydelse? Det är väl när ansökan är godkänd, om jag inte minns fel.
Ja men bra märkligt isåfall att Amex låter mig signa upp på en kampanj innan sista december, det genomförs innan sista december men handläggs av dom den 2:a Januari (det är väll då det blir godkänt) ... Och på alla deras kampanjer står det ju "Ansök senast" så tycker datum dom handlägger / godkänner inte ska vara av betydelse.
 
Ja men bra märkligt isåfall att Amex låter mig signa upp på en kampanj innan sista december, det genomförs innan sista december men handläggs av dom den 2:a Januari (det är väll då det blir godkänt) ... Och på alla deras kampanjer står det ju "Ansök senast" så tycker datum dom handlägger / godkänner inte ska vara av betydelse.

Instämmer, och jag vet inte om det stämmer att det är när ansökan godkänd eller om det faktiskt är ansökningsdatum. Men det skulle kunna vara en möjlig förklaring.
 
Gjorde ansökan om Elite från Premium den 30:eek:nde eller 31:a men kontaktade Amex för att bekräfta en del värvningar jag har pending och då lyfte frågan om denna upgrade bara för att bekräfta att det var 45k spend innan sista mars, dom påstår att det är registrerat i sitt system den 2:a Januari och att jag förmodligen inte är inkluderad i kampanjen...

Blev hänvisad till att ringa in för att bekräfta men dom kunde inte se något mer en 2:a Jan heller och skulle återkomma som dom inte har gjort. Har garanterat ansökt innan nyår.

Nå tips hur jag ska gå tillväga eller hur jag kan se när ansökan skedde (officelt hos amex) ?, har inte fått mail eller liknande från Amex av det. (Har ju det i webbhistorkien)
Var med om något liknande på en uppgraderingskampanj. När jag inte fick poängen i tid så ringde jag in. Amex hävdade då att ansökan behandlats efter att kampanjen gått ut, det stod dock ansök senast, och ett visst datum i kampanjen. Jag stod på mig och fick en kompensation som jag var nöjd med. Inte mitt fel att dom inte hanterar ansökningarna direkt.
 
Toppen