Ja. Enig. Det blir jävligt uttjatat till slut.Delayed skrev:Jag tycker ärligt talat att det nästan är lite elitistiskt av oss att fortsätta att förvånas av att "gemene man" tror på vad kundtjänst säger.Klicka för att utvidga...
Ja. Enig. Det blir jävligt uttjatat till slut.Delayed skrev:Jag tycker ärligt talat att det nästan är lite elitistiskt av oss att fortsätta att förvånas av att "gemene man" tror på vad kundtjänst säger.Klicka för att utvidga...
Just i detta fall är det dock någon som varit här mer än 6 år och över 1000 inlägg, dvs borde inte komma som en överraskning att kundtjänst inte talar sanning, och att man inte ska lita på vad de säger.Delayed skrev:Japp vi som hänger här nästan osunt mycket har vetat det länge. Samtidigt tycker jag att vi borde förstå att alla inte är som vi och att det därmed är rätt naturligt att:Jag tycker ärligt talat att det nästan är lite elitistiskt av oss att fortsätta att förvånas av att "gemene man" tror på vad kundtjänst säger.Klicka för att utvidga...
Fast det är ju många som läser kommentarer, inte bara den som blir kommenterad, bl a nya medlemmar. Att såga någon med knäna med en väldigt tråkig tillrättavisande ton, till synes helt utan anledning, gör ju att en del aldrig vågar skriva något här.palmen skrev:Just i detta fall är det dock någon som varit här mer än 6 år och över 1000 inlägg, dvs borde inte komma som en överraskning att kundtjänst inte talar sanning, och att man inte ska lita på vad de säger.Håller absolut med om att är det någon helt ny så kan man inte ha de förväntningarna att de vet om att kundtjänsten generellt inte har koll.Klicka för att utvidga...
Har man synpunkter på det så anmäler man inlägget, den diskussionen för vi inte här i tråden.Håkan Hansson skrev:Fast det är ju många som läser kommentarer, inte bara den som blir kommenterad, bl a nya medlemmar. Att såga någon med knäna med en väldigt tråkig tillrättavisande ton, till synes helt utan anledning, gör ju att en del aldrig vågar skriva något här.Klicka för att utvidga...
Så man kan inte längre framföra synpunkter på hur saker skrivs i en tråd eller vilken ton som används? Är enda möjligheten numera att anmäla inlägget? När kom den regeln till? Observera att mina frågor har ingen koppling till moderering eller att du råkar vara moderator.palmen skrev:Har man synpunkter på det så anmäler man inlägget, den diskussionen för vi inte här i tråden./ModeratorKlicka för att utvidga...
Denna tråd handlar inte om hur man uttrycker sig i forumet utan om Pontus loungen. Mig veterligen är en forumregel att trådar ska vara on topic, därav diskuteras inte detta mer i denna tråd.Delayed skrev:Så man kan inte längre framföra synpunkter på hur saker skrivs i en tråd eller vilken ton som används? Är enda möjligheten numera att anmäla inlägget? När kom den regeln till? Observera att mina frågor har ingen koppling till moderering eller att du råkar vara moderator.Klicka för att utvidga...
Nja, om man får vara lite lätt brysk och robust otrevlig i tråden så tänker jag nog att det är ok att kommentera sådant beteende här också, i ljuset. Ta nu bara ett steg tbx och var en god ledare. Det är ingen prestigeförlust att erkänna att man tog i lite för mycket i stridens hetta. Det har alla, jag inklusive, gjort vid ett par tillfällen. Självklart förstår du mycket väl våra synpunkter. Både som medlem och som moderator. Säger som kungen: nu vänder vi blad! Eller som Birgit Friggebo: We shall overcome….palmen skrev:Har man synpunkter på det så anmäler man inlägget, den diskussionen för vi inte här i tråden./ModeratorKlicka för att utvidga...
Abbs skrev:Var där imorse. Som vanligt. Är väl försenat till slutet av Q1?Klicka för att utvidga...
Man kan tolka Pontus svar på en fråga om det (på LinkedIn) att slutet på 2023 gäller deras egen verksamhet, inte Amex lounge.infosky skrev:För att förtydliga så stänger de den 18e mars 2023 och öppnar i slutet på 2023 enligt Pontus.Klicka för att utvidga...
Remington Steele skrev:Det är La Girafe konceptet som kommer att öppna i nya "porten" som den nya byggnaden heter. Finns i Stockholm och kommer även till Uppsala. Ny AMEX lounge by Pontus ska öppna i pir F i gamla "Stockholm Arlanda Lounge" lokaler. Det får vi verkligen hoppas blir innan slutet av 2023...Klicka för att utvidga...
Du har rätt. Amex lounge skall väl snarare ligga där Menzies executive lounge låg, våningen under Stockholm Arlanda lounge...mha321 skrev:Blandad jag ihop något nu, låg inte den loungen utanför passkontrollen?Klicka för att utvidga...
Å andra sidan skulle Arlanda behöva en bra lounge utanför kontrollen....NotRyan skrev:Du har rätt. Amex lounge skall väl snarare ligga där Menzies executive lounge låg, våningen under Stockholm Arlanda lounge...Klicka för att utvidga...
Så är det...mha321 skrev:Å andra sidan skulle Arlanda behöva en bra lounge utanför kontrollen....Klicka för att utvidga...
Pontus skrev "lounger" i svaret, vilket ju skulle betyda mer än en.mha321 skrev:Å andra sidan skulle Arlanda behöva en bra lounge utanför kontrollen....Klicka för att utvidga...
Matore skrev:Är synen så dålig och läsförståelsen så svag att du inte ser vad Amex säger idag?palmen skrev:Och vad brukar vi säga om att tro på vad kundtjänsten säger? Om de tidigare sagt att den blir kvar ett tag efter nyår så är det ju vad man får utgå ifrån då det kommunicerats ut officiellt. Att sedan någon på kundtjänst slänger ur sig en gissning som är helt fel är ju inte direkt något ovanligt.Varför envisas folk med att fråga kundtjänst om saker de inte har koll på, och varför tror man på deras gissningar?Klicka för att utvidga...Klicka för att utvidga...
Och det är exakt därför jag kontrollfrågar i detta forum, för att jag inte litar på kundservice.palmen skrev:Just i detta fall är det dock någon som varit här mer än 6 år och över 1000 inlägg, dvs borde inte komma som en överraskning att kundtjänst inte talar sanning, och att man inte ska lita på vad de säger.Håller absolut med om att är det någon helt ny så kan man inte ha de förväntningarna att de vet om att kundtjänsten generellt inte har koll.Klicka för att utvidga...
Blandade ihop dessa, givetvis den jag menar.NotRyan skrev:Du har rätt. Amex lounge skall väl snarare ligga där Menzies executive lounge låg, våningen under Stockholm Arlanda lounge...Klicka för att utvidga...
Amex support hävdar att de har informerat Elite kortmedlemmar att Lounge on the go är en temporärt förmån och upphör den 31/12 2022. Nån som har fått sån kommunikation under 2022?Shoreline skrev:Det var även en av förmånerna man informerade om under uppgraderingskampanjen i december.Visa bifogad bild 137335Klicka för att utvidga...
Nope tyvärr, bara skärmdumpen från bannern.Tamas skrev:@Shorelinehar du eventuellt hela mejl eller webbsida som screenshot med fotnoterna? Amex har inte kunnat visa mig något bevis än så länge.Klicka för att utvidga...