Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

chrisljo

Medlem
Der blir spennende å se hva utfallet blir her. Amex Platinums verdiforslag her i Norge er nå såpass svakt at hvis ikke den nye loungen blir bra så avslutter jeg kortet. Med EBG og Priority Pass med 190nok per besøk er loungebehovet dekket i de fleste tilfeller, men jeg er ofte nok på Arlanda at jeg vil ha et alternativ til Norssken.
 

Rickard_O

Medlem
Amex säger att Pontus Amexloungen har stängt 31 dec. Men att det är en ny på annan plats. Stämmer det? Nån som har färsk info och varit på ARN?
Är minnet så dåligt och latheten så stor att scrolla upp var tufft?
1672748760752.png
 

palmen

Moderator
Är synen så dålig och läsförståelsen så svag att du inte ser vad Amex säger idag?
Och vad brukar vi säga om att tro på vad kundtjänsten säger? Om de tidigare sagt att den blir kvar ett tag efter nyår så är det ju vad man får utgå ifrån då det kommunicerats ut officiellt. Att sedan någon på kundtjänst slänger ur sig en gissning som är helt fel är ju inte direkt något ovanligt.

Varför envisas folk med att fråga kundtjänst om saker de inte har koll på, och varför tror man på deras gissningar?
 

palmen

Moderator
Ja det är ju obegripligt att någon tror att ett företags officiella, och i bland enda, väg till kundkontakt skulle kunna besvara något korrekt! ;-)
Håller med om att man borde kunna lita på detta, men vi har ju vetat minst 10 år att så inte är fallet, och det upprepas varje vecka att folk tror blint på vad de säger på kundstöd istället för att lita på expertisen som finns här på forumet som oftast har 100ggr bättre koll.
 

Delayed

Medlem
Håller med om att man borde kunna lita på detta, men vi har ju vetat minst 10 år att så inte är fallet
Japp vi som hänger här nästan osunt mycket har vetat det länge. Samtidigt tycker jag att vi borde förstå att alla inte är som vi och att det därmed är rätt naturligt att:

det upprepas varje vecka att folk tror blint på vad de säger på kundstöd istället för att lita på expertisen som finns här på forumet som oftast har 100ggr bättre koll.

Jag tycker ärligt talat att det nästan är lite elitistiskt av oss att fortsätta att förvånas av att "gemene man" tror på vad kundtjänst säger.
 
Toppen