Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Det är La Girafe konceptet som kommer att öppna i nya "porten" som den nya byggnaden heter. Finns i Stockholm och kommer även till Uppsala. Ny AMEX lounge by Pontus ska öppna i pir F i gamla "Stockholm Arlanda Lounge" lokaler. Det får vi verkligen hoppas blir innan slutet av 2023...

Det är La Girafe konceptet som kommer att öppna i nya "porten" som den nya byggnaden heter. Finns i Stockholm och kommer även till Uppsala. Ny AMEX lounge by Pontus ska öppna i pir F i gamla "Stockholm Arlanda Lounge" lokaler. Det får vi verkligen hoppas blir innan slutet av 2023...

Blandad jag ihop något nu, låg inte den loungen utanför passkontrollen?

Är synen så dålig och läsförståelsen så svag att du inte ser vad Amex säger idag?
Och vad brukar vi säga om att tro på vad kundtjänsten säger? Om de tidigare sagt att den blir kvar ett tag efter nyår så är det ju vad man får utgå ifrån då det kommunicerats ut officiellt. Att sedan någon på kundtjänst slänger ur sig en gissning som är helt fel är ju inte direkt något ovanligt.

Varför envisas folk med att fråga kundtjänst om saker de inte har koll på, och varför tror man på deras gissningar?
Just i detta fall är det dock någon som varit här mer än 6 år och över 1000 inlägg, dvs borde inte komma som en överraskning att kundtjänst inte talar sanning, och att man inte ska lita på vad de säger.

Håller absolut med om att är det någon helt ny så kan man inte ha de förväntningarna att de vet om att kundtjänsten generellt inte har koll.
Och det är exakt därför jag kontrollfrågar i detta forum, för att jag inte litar på kundservice.

Det var även en av förmånerna man informerade om under uppgraderingskampanjen i december.

Visa bifogad bild 137335
Amex support hävdar att de har informerat Elite kortmedlemmar att Lounge on the go är en temporärt förmån och upphör den 31/12 2022. Nån som har fått sån kommunikation under 2022?

Också hävdar att det framgick i upgrade villkor att förmånen är temporärt.

@Shoreline har du eventuellt hela mejl eller webbsida som screenshot med fotnoterna? Amex har inte kunnat visa mig något bevis än så länge.

Toppen