Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Sir Lemon

Medlem
Kort fråga: Det står på Pontus in the Airs hemsida att de stänger 20.00 varav 19.30 köket, under veckan, kan man lita på det och boka en 20.30 flight till GOT utan risk att det är stängt?
 
Förstår inte riktigt vad du menar, men om du tror att dom kollar på när din flights avgång är för att neka dig inträde så är det fel, du kommer komma in men troligtvis bli utskickad om du sitter kvar efter 8.
Jag har svårt att tolka frågan på annat vis än att Sir Lemon önskar dubbelkolla att hemsidans öppettider är korrekta och fortfarande gäller. Jag har tyvärr inte varit där på senaste och kan därmed inte heller hjälpa.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag har svårt att tolka frågan på annat vis än att Sir Lemon önskar dubbelkolla att hemsidans öppettider är korrekta och fortfarande gäller. Jag har tyvärr inte varit där på senaste och kan därmed inte heller hjälpa.
Precis! Det gäller om det helt säkert går att få käk, så de inte har ngn praxis att ex inte servera efter 18 om jag kommer knackande på dörren. Jag trodde kanske att ngn frekvent flygare här visste, men får slå dem en signal istället, så ingen ko på isen.
 

Tomas E

Medlem
Precis! Det gäller om det helt säkert går att få käk, så de inte har ngn praxis att ex inte servera efter 18 om jag kommer knackande på dörren. Jag trodde kanske att ngn frekvent flygare här visste, men får slå dem en signal istället, så ingen ko på isen.
Flög med ett kvällsflyg från ARN måndag 9 januari, ser att jag fotat en tallrik med ciderbrässerat fläsk (eller vad det nu var) på Pontus kl 18:51 den dagen. Det var heller inte tomt när jag gick, som jag minns. Så jag tror nog de angivna tiderna stämmer någorlunda, i alla fall en normal dag.
 

Ricci

Medlem
Det är nog runt 10-12 gånger jag är uppe på ARN och kanske går det att sälja in ett Amex plat med enbart besöka Pontus.
Dock vet någon vad det blir av Pontus innan jag ansöker?
 

GOTBound

Medlem
Det är nog runt 10-12 gånger jag är uppe på ARN och kanske går det att sälja in ett Amex plat med enbart besöka Pontus.
Dock vet någon vad det blir av Pontus innan jag ansöker?
Det blir en ny AMEX lounge som drivs av samma crew i nya lokaler frikopplat från restaurangen Pontus som kommer stänga då Swedavia och Pontus inte är överens om något kring nuvarande kontraktet utformning som jag inte mins mer detaljer av än så.
 
Toppen