Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Nikje

Medlem
Skall vi gissa på en Platinum och en Centurion... med detta upplägg kan AMEX diversifiera ännu mer.
Trodde också det först men zoomar man in ritningen står det "Servering" till vänster och "Lounge" till höger. Verkar vettigt om det stämmer. Hade varit bra med mått/skala, går iofs att jämföra med lite andra objekt såsom rulltrappa..
 

GOTBound

Medlem
Trodde också det först men zoomar man in ritningen står det "Servering" till vänster och "Lounge" till höger. Verkar vettigt om det stämmer. Hade varit bra med mått/skala, går iofs att jämföra med lite andra objekt såsom rulltrappa..
Jag fortsätter killgissa…
Platinum = lounge, buffé.
Centurion = servering, bordsservering.

Jag har inga som helst belägg för ovan teser.
 
Har också läst någonstans att det gäller amerikanska platinum men tyvärr kommer det aldrig att funka i praktiken, har svårt att se någon loungevärd i dallas skulle tillåta 2 svenska gäster med ett svensk platinum.
Det är ju fortsatt fritt om man uppnår spenden. Därmed lär det finnas automatik inblandat då de knappast kommer kräva kontoutdrag för att bevisa sin spend.

Tänker att det därmed kommer bero hur Amex konfigurerar denna check än upp till den enskilda loungevärden.
 

Tomas E

Medlem
Trodde också det först men zoomar man in ritningen står det "Servering" till vänster och "Lounge" till höger. Verkar vettigt om det stämmer. Hade varit bra med mått/skala, går iofs att jämföra med lite andra objekt såsom rulltrappa..
Den texten är väl lokalernas tidigare användning snarare än hur det ska se ut när ombyggnaden för Amex är klar, d.v.s. den pågående ombyggnaden är markerad i färg på en gammal ritning? Där det står "lounge" uppe till höger finns det ju ingen lounge idag. I alla fall ingen som är öppen för passagerare.

Eftersom det verkar tillåtet att gissa fritt, så hoppas jag att den högra loungen är en icke-Schengen-lounge som förbinds med T5s övervåning via det trapphus som syns. ;)
 

Hachans

Medlem
Den texten är väl lokalernas tidigare användning snarare än hur det ska se ut när ombyggnaden för Amex är klar, d.v.s. den pågående ombyggnaden är markerad i färg på en gammal ritning? Där det står "lounge" uppe till höger finns det ju ingen lounge idag. I alla fall ingen som är öppen för passagerare.

Eftersom det verkar tillåtet att gissa fritt, så hoppas jag att den högra loungen är en icke-Schengen-lounge som förbinds med T5s övervåning via det trapphus som syns. ;)

Loungen som var där tidigare hade ju en avstängd del och det är den som syns på ritningen. Man kunde se den bakom skärmarna som var uppställda.
 

Tomas E

Medlem
Menyn just nu, inte samma som i början av januari. Vinet är åter Nespolino, förra gången fick jag en Bordeaux från deras källartömning.
EC60F27D-0953-4ED0-97F3-355557F4C656.jpeg
 

peng

Medlem
Jag såg detta på Arlandas extranät:
"Restaurang Pontus in the Air med American Express lounge i terminal 5, Centralbyggnaden, stänger den 19 februari 2023."

Så det blir väl ett litet glapp innan pop-up loungen öppnar i april som det ser ut.
 

Hachans

Medlem
Jag såg detta på Arlandas extranät:
"Restaurang Pontus in the Air med American Express lounge i terminal 5, Centralbyggnaden, stänger den 19 februari 2023."

Så det blir väl ett litet glapp innan pop-up loungen öppnar i april som det ser ut.

Och mitt i sportlovsrusningen. Vågar man dra slutsatsen att antingen vill ingen tjäna pengar, eller så har någon ett rejält horn i sidan till stället.
 
Toppen