Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

"Restaurang Pontus in the Air med American Express lounge i terminal 5, Centralbyggnaden, stänger den 19 februari 2023."

Så det blir väl ett litet glapp innan pop-up loungen öppnar i april som det ser ut.

Och mitt i sportlovsrusningen. Vågar man dra slutsatsen att antingen vill ingen tjäna pengar, eller så har någon ett rejält horn i sidan till stället.
De verkar ha ändrat texten under dagen. Nu står det: "Pontus in the Air och American Express lounge stänger 18 mars"
"Från 18/3 till 20/3 erbjuds American Express gäster take away från den nuvarande lokalen i Terminal 5 Centralbyggnaden."
 

palmen

Moderator
Officiell information från Pontus själv, så det är inga tvivel på att det är 18 mars som gäller.
Screenshot_20230212-070941_Instagram.jpg
 

mha321

Medlem
Officiell information från Pontus själv, så det är inga tvivel på att det är 18 mars som gäller.

Information från hyresgästen (Pontus) är väl i sig inte mer officiell än från hyresvärden (swedavia), och borde ju vara ungefär lika tvivelaktig. Men man kan ju hoppas att det är det som gäller nu när båda källorna säger samma sak åtminstone :)
 

igelkotten

Medlem
Information från hyresgästen (Pontus) är väl i sig inte mer officiell än från hyresvärden (swedavia), och borde ju vara ungefär lika tvivelaktig. Men man kan ju hoppas att det är det som gäller nu när båda källorna säger samma sak åtminstone :)
Från Pontus kommer det ju iofs från högsta hönset, på Swedavias hemsida kommer det från någon person ansvarig för hemsidan som fått infon säkert i flera led.
 

bnr

Medlem
Tänkte besöka Pontus i torsdags när jag var på väg till London vid lunchtid.
30 min kö plus information om att man skulle registrera sig för något accesskort i appen (som tydligen skulle ta två dagar att aktivera).
Helt stört.

Fattar inte alla som stod och köade. Vi vände ganska omgående och gick till Pearl Lounge som var riktigt trött.
 

samet

Medlem
Tänkte besöka Pontus i torsdags när jag var på väg till London vid lunchtid.
30 min kö plus information om att man skulle registrera sig för något accesskort i appen (som tydligen skulle ta två dagar att aktivera).
Helt stört.

Fattar inte alla som stod och köade. Vi vände ganska omgående och gick till Pearl Lounge som var riktigt trött.

Gick du upp och kollade?
Jag kom vid 16.30 i torsdags, stod 30min på skylten. Gick upp, ingen kö, seatad direkt och maten kom på 5-6min.

Accesskortet uppmanas man att ladda ner i appen, men inget tvång. Frågade om det och fick svaret att fysiskt kort går lika bra. Så har jah gjort vid mina fyra besök under januari, aldrig blivit uppmanad att skaffa accesskortet i appen.
 

Hachans

Medlem
Gick du upp och kollade?
Jag kom vid 16.30 i torsdags, stod 30min på skylten. Gick upp, ingen kö, seatad direkt och maten kom på 5-6min.

Accesskortet uppmanas man att ladda ner i appen, men inget tvång. Frågade om det och fick svaret att fysiskt kort går lika bra. Så har jah gjort vid mina fyra besök under januari, aldrig blivit uppmanad att skaffa accesskortet i appen.

Man går ju inte upp och kollar om folk står i kö redan.

Men låter som par för Pontus numera.
 
Toppen