Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Ok? Jobbar du på Pontus/Amex eller vad är det för malplace kommentar i ett diskusisonsforum där produktkritik borde uppmuntras med en attack på min person som att jag är "för kritisk" mot en produkt som blivit avsevärt sämre på alla sätt senaste åren. Något som också diskuterats flitigt här på forumet och som det får anses råda bred konsensus kring för de som haft kortet ett tag.

Till sakfrågan. Ser väldigt blandade omdömen utom ditt - "Gott, snabbt, väldigt bra service!"

För mig var det mer "Gott, långsamt, medioker service."

Men mitt inlägg handlade i huvudsak om renoveringen som var långt under förväntan. Intressant att du inte håller med om att måla, möblera om och byta lite möbler i exakt samma lokal inte är under förväntan.

Blir intressant att höra vad fler tycker! Gärna några som inte jobbar på Pontus. Jag kanske hade otur och prickade in en dag med oanmärkningsvärd service och extra avstängd AC :D

Att servicen är dålig är ingenting nytt. Det är ju samma personal som tidigare, och de anstränger sig rejält för att undvika att se en. Även maten är densamma och var på nedgång de sista gångerna jag var där.

Nu har jag inte varit där själv sen ombyggnaden blev klar då jag sa upp kortet efter att ha ätit gårdagens frallor en gång för mycket till frukost men av alla bilder att döma så har man maximerat antalet sittplatser och ökat känslan av skolbespisning.

Men smaken är som baken, folk får gärna gilla Pontus av olika anledningar. Jag gör det inte.

Att servicen är dålig är ingenting nytt. Det är ju samma personal som tidigare, och de anstränger sig rejält för att undvika att se en. Även maten är densamma och var på nedgång de sista gångerna jag var där.

Nu har jag inte varit där själv sen ombyggnaden blev klar då jag sa upp kortet efter att ha ätit gårdagens frallor en gång för mycket till frukost men av alla bilder att döma så har man maximerat antalet sittplatser och ökat känslan av skolbespisning.

Men smaken är som baken, folk får gärna gilla Pontus av olika anledningar. Jag gör det inte.
Nu har jag bara ätit varma maten 2 ggr sedan bytet tillbaka till gamla location och första gången var det vallenbergare som var minst lika bra om inte bättre än maten innan de fick flytta först gången.
Andra gången helstekt entrecote som var flera nivåer över den mat som serverats tidigare.

Sample size 2 säger kanske inte så mycket, men är åtminstone ett bättre underlag än sample size 0.

På slutet har faktiskt SAS lounger haft hyfsat utbud av mat men på ARN är det fortfarande för mycket folk när jag varit där.

Jag kan inte säga att jag är imponerad av Pontus heller. Det är absolut helt ok och till och med rätt bra men det saknas något som är svårt att sätta fingret på. Jag personligen skulle vilja ha något att plocka som självservering men där accepterar jag om jag är i minoritet. Den mat jag har testat har varit tillfredsställande men det känns ju lite som en restaurang med begränsad meny.

På slutet har faktiskt SAS lounger haft hyfsat utbud av mat men på ARN är det fortfarande för mycket folk när jag varit där.

Jag kan inte säga att jag är imponerad av Pontus heller. Det är absolut helt ok och till och med rätt bra men det saknas något som är svårt att sätta fingret på. Jag personligen skulle vilja ha något att plocka som självservering men där accepterar jag om jag är i minoritet. Den mat jag har testat har varit tillfredsställande men det känns ju lite som en restaurang med begränsad meny.
Hade gärna haft något att plocka själv också efter ens initiala beställning utan att behöva jaga ner personalen (även om de är behjälpliga).

Egen reflektion: Att få en öl är inga konstigheter men de verkar inte vilja att man själv bär drycken från baren till bordet utan de envisas med att personalen skall bära den.

Nu har jag bara ätit varma maten 2 ggr sedan bytet tillbaka till gamla location och första gången var det vallenbergare som var minst lika bra om inte bättre än maten innan de fick flytta först gången.
Andra gången helstekt entrecote som var flera nivåer över den mat som serverats tidigare.

Sample size 2 säger kanske inte så mycket, men är åtminstone ett bättre underlag än sample size 0.
Delar din uppfattning, maten är minst lika bra och i många fall bättre.

Vad gäller servicen finns en del att önska ännu. Talade med L. för någon vecka sedan på det temat, det är en del ny personal som tränas/testas. Så förhoppningsvis är det snart ordning även på det.

Vad kördu istället ? har alltid tyckt att SAS haft oförtjänt dåligt rykte, men det är bara min åsikt :)
Finns ju inte så mycket alternativ. Men SAS frukost tycker jag är ljusår bättre. Varmrätterna tycker jag inte är jätteroliga på SAS heller men de kostar inte 7000kr om året att äta.

Pontus var bra när de fortfarande tillagade mat på beställning. Nu gör de barchef och rullar ut och ställer i personalutrymmena så du kan få en tallrik med mat som stått ett tag eller behöva vänta en stund medan en ny batch tillagas.

Delar din uppfattning, maten är minst lika bra och i många fall bättre.

Vad gäller servicen finns en del att önska ännu. Talade med L. för någon vecka sedan på det temat, det är en del ny personal som tränas/testas. Så förhoppningsvis är det snart ordning även på det.

Sådär har hon sagt sen de öppnade för första gången. Personalen är alltid under upplärning där känns det som. Det svaret är lite som när kundtjänst på random företag säger ”vi tar ditt klagomål med oss i vårt utvecklingsarbete”. Det betyder absolut ingenting och har aldrig inneburit en förändring, troligen därför att det blir dyrare och skulle göra intrång i den pengamaskin som loungen är för sina ägare.

Jag kan bara instämma med maten. Har haft en hel del besök sedan öppning och tycker att maten smakat bra. Haft en del gäster med mig som också tyckt om maten. Kött, vegetariskt, fisk, och dagens soppa har alla testats och fått bra betyg.

Dock håller jag med om att de kanske kunde haft lite mer plockmat/snacks.

Frukosten är OK men kan snabbt bli lite långtråkig om man reser mycket.

Toppen