Måste berätta om mitt senaste besök på amex loungen, detta var på en söndag kl 13:30 (mycket folk)
Jag kommer dit och har ca 50 minuter på mig innan jag måste gå till gate, tänker att det är gott om tid (har varit där flertalet gånger och instämmer med många här att det inte finns någon vidare service och det tar lite längre tid att få maten).
Går ca 10 minuter från att jag sätter mig ner tills någon tar min beställning.
Går 10 minuter till och jag får bröd och min dryck.
sen går det 15 minuter till och jag får ännu ingen mat, går fram till en av personalen och frågar läget. Han går till köket och är borta kanske 5 minuter och sen går han tillbaka till baren som om inget hänt(?), jag blir irriterad och försöker få ögonkontakt med honom men han tittar inte ens åt mitt håll..
Jag tänker att han kanske redan löst det och maten kommer väl närsomhelst, väntar 10 minuter till och sedan ger jag upp, går därifrån hungrig och irriterad..
Får bli nytt försök snart igen men kommer nog sätta mig vid baren nästa gång.
Ja, det där är klassikern på Pontus. Personalen anstränger sig hårt för att låtsas att de inte ser dig. Var väldigt vanligt tidigare vid incheckningen också. Då kunde tre pers stå och putsa glas och bestick i baren, råka få ögonkontakt med dig, snabbt titta bort och låtsas som du inte existerar. Det var kanske inte deras jobb att checka in, men ett "min kollega kommer strax och hjälper dig" räcker långt. Även om strax i vissa fall var närmare 10 minuter.