Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Mina 5 cent: Jag tycker maten (lunch/middag) på Pontus-loungen är UTMÄRKT, i förhållande till andra lounger på Arlanda och de flygplatser jag flyger mest ifrån (och maten i luften intra-Europa). Jag äter där ca 10 gånger per år, och ser det som en klar förmån med Platinum-kortet. Inte värt årsavgiften i sig, men tillsammans med flera andra förmåner blir det, givet just mina förhållanden, väl värt det.

Den renoverade loungen tycker jag personligen är ganska snygg, men jag har inga höga krav, vill bara ha någonstans att sitta bekvämt. Servicenivån hos personalen varierar dock kraftigt så man kan ha bättre dagar eller sämre dagar. Har dock inte råkat ut för någon direkt katastrof, utan det är mer att det kan dröja lite väl länge att få uppmärksamhet från vissa.

Frukost äter jag personligen hellre i SAS-loungen, men Fru Insane prioriterar att det är lite lugnare och lättare att få bra sittplatser på Pontus, så när vi åker tillsammans blir det oftast frukost där.

IMG_1348.jpeg

Goda köttbullar. Rask service.

Visa bifogad bild 155482

Goda köttbullar. Rask service.

Var du där när det var lite folk eller vad är tricket ?

Ser väldigt få i tråden som upplever "rask service" - undertecknad inkluderad. Och det även historiskt. 10-20% av gångerna har jag upplevt servicen som förväntad hastighet, resten för långsamt. Detta på tiotal besök per år under senaste decenniet som Amexplatinummedlem. Mitt senaste besök var det katastrof och ingen service alls, fick lösa det själv.

väldigt få i tråden som upplever "rask service" - undertecknad inkluderad.
Jag har efter nyöppningen mest besökt under offpeak, idag blev det 11:20 - 11:45. De 3-4 gånger jag har käkat sedan nya loungen Öppnade så har jag i medel kunnat beställa inom en minut, fått vin/vatten efter ytterligare 2-3 min och fått varmrätt 5-10 minuter efter beställning. För mig har det upplevts som snabbt.

upplevelsen beror ju på vad man förväntar sig och säkert också hur stressad man är.

Var du där när det var lite folk eller vad är tricket ?

Ser väldigt få i tråden som upplever "rask service" - undertecknad inkluderad. Och det även historiskt. 10-20% av gångerna har jag upplevt servicen som förväntad hastighet, resten för långsamt. Detta på tiotal besök per år under senaste decenniet som Amexplatinummedlem. Mitt senaste besök var det katastrof och ingen service alls, fick lösa det själv.

Aldrig fått vänta längre stund i nya loungen. Dock så anammar jag oftast konceptet barplats + bestämma mig före genom att kolla online-menyn. :)

Jag har efter nyöppningen mest besökt under offpeak, idag blev det 11:20 - 11:45. De 3-4 gånger jag har käkat sedan nya loungen Öppnade så har jag i medel kunnat beställa inom en minut, fått vin/vatten efter ytterligare 2-3 min och fått varmrätt 5-10 minuter efter beställning. För mig har det upplevts som snabbt.

upplevelsen beror ju på vad man förväntar sig och säkert också hur stressad man är.
Instämmer. För mig var det likadant även när de hade sin pop-up. Före det var det lite si och så med väntetiden ibland.

Måste berätta om mitt senaste besök på amex loungen, detta var på en söndag kl 13:30 (mycket folk)

Jag kommer dit och har ca 50 minuter på mig innan jag måste gå till gate, tänker att det är gott om tid (har varit där flertalet gånger och instämmer med många här att det inte finns någon vidare service och det tar lite längre tid att få maten).
Går ca 10 minuter från att jag sätter mig ner tills någon tar min beställning.
Går 10 minuter till och jag får bröd och min dryck.
sen går det 15 minuter till och jag får ännu ingen mat, går fram till en av personalen och frågar läget. Han går till köket och är borta kanske 5 minuter och sen går han tillbaka till baren som om inget hänt(?), jag blir irriterad och försöker få ögonkontakt med honom men han tittar inte ens åt mitt håll..
Jag tänker att han kanske redan löst det och maten kommer väl närsomhelst, väntar 10 minuter till och sedan ger jag upp, går därifrån hungrig och irriterad..

Får bli nytt försök snart igen men kommer nog sätta mig vid baren nästa gång.

Jag postade ju någon "unpopular opinion" för ett par år sedan att Pontus in the Air var Arlandas sämsta lounge. Den visade sig inte vara helt impopulär.

Nu är det dags för mig att för första gången sen renoveringen besöka loungen lunchtid (har knappt flugit pga tillökning i familjen, och då har vi valt SASloungen). Men när jag tittar på den varma matmenyn för Platniumloungen känns det som att allt man gillade med förra loungen matmässigt, renskav, wallenbergare, och de lite mer bastanta rätterna numer är ersatta med en sallad och lite lättare rätter. Räkmackan ska man också ha betalt för?

Är den rediga maten borta från loungen eller syns den bara inte på menyn? Och nej, jag kommer inte sätta mig i en lounge och beställa från en ala carte-meny där det kostar, det är för fräckt.

Jag postade ju någon "unpopular opinion" för ett par år sedan att Pontus in the Air var Arlandas sämsta lounge. Den visade sig inte vara helt impopulär.

Nu är det dags för mig att för första gången sen renoveringen besöka loungen lunchtid (har knappt flugit pga tillökning i familjen, och då har vi valt SASloungen). Men när jag tittar på den varma matmenyn för Platniumloungen känns det som att allt man gillade med förra loungen matmässigt, renskav, wallenbergare, och de lite mer bastanta rätterna numer är ersatta med en sallad och lite lättare rätter. Räkmackan ska man också ha betalt för?

Är den rediga maten borta från loungen eller syns den bara inte på menyn? Och nej, jag kommer inte sätta mig i en lounge och beställa från en ala carte-meny där det kostar, det är för fräckt.
Räckmackan plockades bort för flera år sedan tyvärr, det är ju den man vill ha.

Toppen