Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Hur snabbt blev registrering klar? Jag har tappat bort min telefon och gjorde en registrering på en annan telefon sent söndag kväll. Undrar om sannolikheten att ha ett fungerade app tisdag morgon kl 08.30. Det står 2 business days.
Vid byte av telefon utan att radera uppgifterna i appen utan bara "radera telefonen" så har jag väntat förgäves på registrering. Detta krävde kontakt med supporten via chat för att de manuellt skulle radera den gamla registreringen innan den nya kunde aktiveras.
Senaste byte av telefon så tog jag manuellt bort uppgifterna i appen innan jag registrerade den nya, då tog det cirka 1 dag så var det klart i ny telefon.
Misstänker att du inte har tagit bort i den gamla luren utan kan behöva ett ärende med supporten.

Vid byte av telefon utan att radera uppgifterna i appen utan bara "radera telefonen" så har jag väntat förgäves på registrering. Detta krävde kontakt med supporten via chat för att de manuellt skulle radera den gamla registreringen innan den nya kunde aktiveras.
Senaste byte av telefon så tog jag manuellt bort uppgifterna i appen innan jag registrerade den nya, då tog det cirka 1 dag så var det klart i ny telefon.
Misstänker att du inte har tagit bort i den gamla luren utan kan behöva ett ärende med supporten.
Tack för infot. Känns helt galet att man inte kan ha Experience appen i två telefoner samtidigt. Det blir ju ändå kontroll mot boarding card så det kan knappt vara så att två olika personer kan använda samma förmån i två separata telefoner samtidigt.

Nu är det så att min telefon har hittats och är på väg hem till mig, men inte kommer inte innan jag resar iväg. Får försöka tigga till mig min förmån imorgon.

Jag reggade platinumkortet på nytt i en ny telefon igår och nu ser att allt ok ut i experienceappen. Finns också kvar i gamla telefonen.

Jag reggade platinumkortet på nytt i en ny telefon igår och nu ser att allt ok ut i experienceappen. Finns också kvar i gamla telefonen.
Tack för infot. Kollade själv nu och allt är ok nu i nya telefonen trots att allt finns kvar på den gamla. Allt bör gå bra på flygplatsen imorgon nu.

PS samtal till Platinum support imorse med fråga om "expedited" godkännande av ny registrering fick svar "We can't do that. It takes 2 business days". Ja, personal och svar på engelska trots att jag indikerade att jag ville ha support på svenska i telefonmenyn.

Tack för infot. Kollade själv nu och allt är ok nu i nya telefonen trots att allt finns kvar på den gamla. Allt bör gå bra på flygplatsen imorgon nu.

PS samtal till Platinum support imorse med fråga om "expedited" godkännande av ny registrering fick svar "We can't do that. It takes 2 business days". Ja, personal och svar på engelska trots att jag indikerade att jag ville ha support på svenska i telefonmenyn.
Gick hur bra som helst att ta en frukost från Pontus on the Go på Arlanda.

Fick möjlighet att besöka nya (sedan renoveringen) loungen häromveckan.

Är det bara jag eller är det fullständigt underwhelming?

Man har bytt lite möbler och målat om så det är fräschare med en mer lounge-esque ingång för bättre crowd control. I övrigt är det helt oimponerande och man har också inte löst de största bristerna som fanns där #1 i min mening var dålig luft/avsaknad av ac. Då det är exakt samma läge som tidigare är det ännu öppet mot terminaldelen och varm/dålig luft stiger upp i en redan varm och öppen lokal.
Väldigt märkligt.

I övrigt lite minus också för den trevliga delen med lite utsikt mot flygplanen (förvisso också med direktkontakt med dålig luft :D ) är helt borta och det är nu mer instängt. Tycker den delen var optimal för soloresande.

Det har bara blivit större, mer effektivt och nymålat. Platinumkortet har aldrig hängt lösare...

Jag håller inte med dig. De flesta omdömen har varit positiva i denna tråden. Jag kan se att du ofta blir besviken på förmånerna, så ska det inte vara så säg upp kortet.

Ok? Jobbar du på Pontus/Amex eller vad är det för malplace kommentar i ett diskusisonsforum där produktkritik borde uppmuntras med en attack på min person som att jag är "för kritisk" mot en produkt som blivit avsevärt sämre på alla sätt senaste åren. Något som också diskuterats flitigt här på forumet och som det får anses råda bred konsensus kring för de som haft kortet ett tag.

Till sakfrågan. Ser väldigt blandade omdömen utom ditt - "Gott, snabbt, väldigt bra service!"

För mig var det mer "Gott, långsamt, medioker service."

Men mitt inlägg handlade i huvudsak om renoveringen som var långt under förväntan. Intressant att du inte håller med om att måla, möblera om och byta lite möbler i exakt samma lokal inte är under förväntan.

Blir intressant att höra vad fler tycker! Gärna några som inte jobbar på Pontus. Jag kanske hade otur och prickade in en dag med oanmärkningsvärd service och extra avstängd AC :D

Ok? Jobbar du på Pontus/Amex eller vad är det för malplace kommentar i ett diskusisonsforum där produktkritik borde uppmuntras med en attack på min person som att jag är "för kritisk" mot en produkt som blivit avsevärt sämre på alla sätt senaste åren. Något som också diskuterats flitigt här på forumet och som det får anses råda bred konsensus kring för de som haft kortet ett tag.

Till sakfrågan. Ser väldigt blandade omdömen utom ditt - "Gott, snabbt, väldigt bra service!"

För mig var det mer "Gott, långsamt, medioker service."

Men mitt inlägg handlade i huvudsak om renoveringen som var långt under förväntan. Intressant att du inte håller med om att måla, möblera om och byta lite möbler i exakt samma lokal inte är under förväntan.

Blir intressant att höra vad fler tycker! Gärna några som inte jobbar på Pontus. Jag kanske hade otur och prickade in en dag med oanmärkningsvärd service och extra avstängd AC :D
Tyvärr befintligt luftbehandlingsaggregat med under tempered tilluft som tillhör hyreslokalen. Sen finns det inte så kallad AC på Arlanda :p Endast daggpunktsreglerad köldbärare som inte finns möjligt för alla hyresgäster.

Toppen