Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning, tom 7 NOV 2018

Jag fick ett tydligt besked från den trevliga kundtjänstmedarbetaren jag fick prata med idag. Hon menar att så länge det är samma produkt (Elite-betalkort till Elite-kreditkort) så gäller försäkringen. Men om man byter från Premium till Elite eller från Elite till Premium/Platinum/Gold så gäller det inte längre, då gäller det att man behåller sitt nuvarande kort tills resan har genomförts.

Och varför behöver man kryssa i om man är kortmedlem idag? Jo det är så Amex gör kopplingen mellan nuvarande kortnummer (Elite-betalkort) och det nya (Elite-kreditkort) för att försäkringen för de resor som man betalt med det nuvarande kortet ska hänga med.

Det är tvärt emot den infon jag fick.
Pratade du med amex eller själva försäkringsbolaget?
Olika besked från från olika aktörer/medarbetare, jag sitter tight med dubbla kort tills familjeresan till USA är avslutad. :cool:

Hej alla pålästa!

Jag vet att jag sett ett svar på detta nånstans men efter att ha lusläst trådar hittar jag inte igen svaret. Här är mina frågor:

1. Jag har idag Sas Amex premium och min fru har ett extrakort. Kan jag enligt denna kampanj bjuda in henne till Elite-kort och själv få ett extrakort kopplat till hennes konto? Får vi då 2x22500 (ett på mitt nuvarande konto och ett på min frus nya)

Planen är sedan att avsluta mitt premium-kort (då det ändå behöver bytas till ett kreditkort)
så då blir nästa fråga:

2. Jag har redan triggat min 2-4-1 voucher med amex, har jag kvar den på mitt sas-login även om jag avslutar mitt kort?

3. Jag bokar en hel del bilar med Avis där mitt amex ligger inne. Om jag avslutar det, kan mitt frus kort vara det man lägger in som betalningsmedel men poängen för hyrorna fortfarande hamnar på mitt eurobonus-konto?

Tacksam för tydliga och snabba svar! :)

Hej alla pålästa!

Jag vet att jag sett ett svar på detta nånstans men efter att ha lusläst trådar hittar jag inte igen svaret. Här är mina frågor:

1. Jag har idag Sas Amex premium och min fru har ett extrakort. Kan jag enligt denna kampanj bjuda in henne till Elite-kort och själv få ett extrakort kopplat till hennes konto? Får vi då 2x22500 (ett på mitt nuvarande konto och ett på min frus nya)

Planen är sedan att avsluta mitt premium-kort (då det ändå behöver bytas till ett kreditkort)
så då blir nästa fråga:

2. Jag har redan triggat min 2-4-1 voucher med amex, har jag kvar den på mitt sas-login även om jag avslutar mitt kort?

3. Jag bokar en hel del bilar med Avis där mitt amex ligger inne. Om jag avslutar det, kan mitt frus kort vara det man lägger in som betalningsmedel men poängen för hyrorna fortfarande hamnar på mitt eurobonus-konto?

Svaret är Ja på samtliga frågeställningar.

En fråga, du som har dubbla kort, har du fått 20 000 statuspoäng x 2? Dvs. 40 000 statuspoäng för den aktuella perioden?
Varför skulle du INTE få det? Det är två helt olika produkter från AmEx.

Skämtar du? Du har verkligen inte ens försökt titta i tråden själv? Jag begriper inte hur man inte ens orkar läsa tio inlägg före ens eget.

Vilka poäng? Om du betalar med hennes AmEx går ju poängen för betalningen till henne. Om du tänker på bonuspoäng från AmEx går de till den som står på hyreskontraktet. Normalt sett ska ju den som står på kontraktet betala, men om båda är med så går det säkert att lösa.

Om ni vill ha alla poäng till ditt konto (tills familjekonto är igång) är det bättre att bjuda in henne till Amex platinum och sedan växla över 250.000 MR poäng till ditt Eurobonuskonto.
Hej alla pålästa!

så då blir nästa fråga:

För er som inte fått era 25%..
Var precis i kontakt med Amex som meddelade att de saknade poängen kommer adderas vid din nästa överföring av poäng.

Tilläggas är att mattekunskapen inte var kanske var på topp på deras support idag.
"Du har denna månad 14320 poäng" det är dessa som är poängen för din inbjudan"
"... Fast om det nu är 25% extra för Premiummedlemmar då borde ju totalen varit 15 000 poäng minst"..
.. Jaja bara man får sina poäng :- )

@Andreas Wreth Då får vi hålla koll nästa överföring.

Procenträkning verkar överlag vara väldigt svårt för många. Haft samma bekymmer hos Hilton i samband med deras prisgaranti att de inte kan räkna.

Toppen