Maja
Medlem
Tyvärr har de inte räknat åt rätt håll.Så länge de räknar åt rätt håll så låter jag dem hållas annars så får man hjälpa till ;D
Tyvärr har de inte räknat åt rätt håll.Så länge de räknar åt rätt håll så låter jag dem hållas annars så får man hjälpa till ;D
Ett gott besked. Se bara till att du inte blandar utgifter på olika kort så att du inte uppfyller kriteriet för att försäkringen ska gälla, nämligen att 75% av resans kostnader ska betalas med det kort vars försäkring du nyttjar.
Generellt sett tycker jag att det är väldigt svårt att få folk att ta det där sista steget.Vilket flyt man har. När personer i min omgivning undrar så berättar jag mer än gärna hur jag "har råd" att flyga first och vilka fördelar det faktiskt innebär att betala med ett AmEx framför ett Nordea MasterCard. Men det är ungefär så långt jag är beredd gå. Jag känner mig obekväm med att "pracka på" eller tjata till mig värvningnar från vänner och bekanta. Ända sedan min egen tid som säljare är jag lite allergisk mot uppenbart "säljsnack". Värvningspoäng är det därav rätt snålt med. Men, till min lycka hörde en god vän av sig ikväll, ovetandes om kampanjen, och undrade "hur det där med AmEx funkar". Ansökan inskickad med 30 minuter kvar av kampanjen!
Varit med om det jag också! Galet irriterande när de vill signa och sedan inte gör det. Håll tyst då istället...Generellt sett tycker jag att det är väldigt svårt att få folk att ta det där sista steget.
Dom kan verka hur intresserade som helst när vi pratar poäng och medlemskap, eller vara hur fascinerade som helst när jag berättar om vad jag gjort för resor för poängen, men när jag nämner "inbjudan" så är det som om allting helt plötsligt blir väldigt jobbigt... som om jag bara luras för att jag själv tjänar på inbjudan.
Att jag sen har varit lyrisk över mitt SAS Amex sen jag skaffade det 2014, det verkar dom inte ta med i beräkningarna.
Till saken hör att jag på inget sätt försöker pracka på någon något, utan bara belyser fördelarna, så som jag ser dom.
Det är fem av mina vänner/arbetskamrater som har sagt "Nice! Skicka en inbjudan till mig med!" men som sen aldrig signar upp sig.
Märkligt...
Förlåt för OT...
Fick mitt nya Elite kort idag, dock så ser jag ännu inte de 20000 statuspoängen på mitt konto.
När jag loggar in på Amex så ser jag dock att det finns bokfört från deras sida den 7/11 så jag gissar att det förs över nästa sweep ?
Fortfarande inte fått mitt påslag. Support sa bara att vi måste ha tålamod och att det är många som ringer.
Någon som fått sitt påslag bokfört?