AMEX har haft strul och ingen har tydligen fått extra 25%. Dessa ska komma vid nästa autosweep separat.
Segt att behöva invänta poängen. Jag som tänkte börja skörda.
AMEX har haft strul och ingen har tydligen fått extra 25%. Dessa ska komma vid nästa autosweep separat.
Jag blev inbjuden och godkänd till Premium, min polare som bjöd in, fick korrekt antal poäng.Jag har två inbjudningar under kampanjperioden.
1. Amex Premium- poängen kom in korrekt
2. Amex Classic - 25% bonus saknades
Så IT är inte på topp, men det löser väl sig snart - ingen idé att bli orolig eller jaga på![]()
Fortfarande inte fått mitt påslag. Support sa bara att vi måste ha tålamod och att det är många som ringer.
Någon som fått sitt påslag bokfört?
+1Jag fick 22500 för ett elite kort idag..
Jag fick ett tydligt besked från den trevliga kundtjänstmedarbetaren jag fick prata med idag. Hon menar att så länge det är samma produkt (Elite-betalkort till Elite-kreditkort) så gäller försäkringen. Men om man byter från Premium till Elite eller från Elite till Premium/Platinum/Gold så gäller det inte längre, då gäller det att man behåller sitt nuvarande kort tills resan har genomförts.
Och varför behöver man kryssa i om man är kortmedlem idag? Jo det är så Amex gör kopplingen mellan nuvarande kortnummer (Elite-betalkort) och det nya (Elite-kreditkort) för att försäkringen för de resor som man betalt med det nuvarande kortet ska hänga med.
Pratade just med Amex kundtjänst angående om försäkring gäller för redan betalda flyg när man skaffat kredit-premium och säger upp betal-premium. Svaret var nej men att det ska gå att ändra till det nya kortet hos SAS. Vi får väl se.....Det är tvärt emot den infon jag fick.
Pratade du med amex eller själva försäkringsbolaget?