Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning, tom 7 NOV 2018

Jag har två inbjudningar under kampanjperioden.

1. Amex Premium- poängen kom in korrekt
2. Amex Classic - 25% bonus saknades

Så IT är inte på topp, men det löser väl sig snart - ingen idé att bli orolig eller jaga på :)

Jag har två inbjudningar under kampanjperioden.

1. Amex Premium- poängen kom in korrekt
2. Amex Classic - 25% bonus saknades

Så IT är inte på topp, men det löser väl sig snart - ingen idé att bli orolig eller jaga på :)
Jag blev inbjuden och godkänd till Premium, min polare som bjöd in, fick korrekt antal poäng.
Nu återstår bara att se om jag får rätt antal poäng efter spend 15k/3mån.

AMEX har haft strul och ingen har tydligen fått extra 25%. Dessa ska komma vid nästa autosweep separat.

Fortfarande inte fått mitt påslag. Support sa bara att vi måste ha tålamod och att det är många som ringer.
Någon som fått sitt påslag bokfört?

jag hade fått in 15k poäng på amex-kontot när jag kollade idag, min kompis ansökte 6/11

Varför denna hets?
Amex har sagt att de är medvetna om problemet och att de ska fixa det. Vad hjälper det då att ringa flera ggr?

Sitt lugnt i båten, när det rapporterats att andra börjar få sina saknade poäng och man själv inte fått dom kan det vara läge att ringa.

För den som blir värvad gäller ju en spend på 15/20 kkr inom 3 månader innan poängen erhålls. Från vilken tidpunkt räknas dessa tre månader? Kan det vara godkänd ansökan eller aktivering av kortet? Är det samma sätt att räkna för de tre gratismånaderna?

Jag fick ett tydligt besked från den trevliga kundtjänstmedarbetaren jag fick prata med idag. Hon menar att så länge det är samma produkt (Elite-betalkort till Elite-kreditkort) så gäller försäkringen. Men om man byter från Premium till Elite eller från Elite till Premium/Platinum/Gold så gäller det inte längre, då gäller det att man behåller sitt nuvarande kort tills resan har genomförts.

Och varför behöver man kryssa i om man är kortmedlem idag? Jo det är så Amex gör kopplingen mellan nuvarande kortnummer (Elite-betalkort) och det nya (Elite-kreditkort) för att försäkringen för de resor som man betalt med det nuvarande kortet ska hänga med.

Det är tvärt emot den infon jag fick.
Pratade du med amex eller själva försäkringsbolaget?
Pratade just med Amex kundtjänst angående om försäkring gäller för redan betalda flyg när man skaffat kredit-premium och säger upp betal-premium. Svaret var nej men att det ska gå att ändra till det nya kortet hos SAS. Vi får väl se.....:rolleyes: (@agehall budord nr 3)

Edit. Efter samtal med SAS visar det sig att man inte kan byta kort på redan betald resa (som väntat). Dags för samtal nr 2 till Amex.

Edit 2. Efter samtal nr 2 med Amex (och ny handläggare) fick jag besked att kortförsäkringen INTE gäller om kortet är avslutat. Kundtjänst är ju som en tombola. o_O Blir till att sitta med dubbla kort tills resan är genomförd.
Ovanstående gäller Amex betal-premium -> Amex kredit-premium.

Last edited:
Toppen