Har du någon bra app för att spela in samtalet?
Har ringt i samma ärenden och fick till svar att så länge jag bytte från ett Elite Betal till ett Elite Kredit och att dessa kort överlappade varandra och det aldrig var ett glapp så skulle försäkringen gälla. Men när jag väl fått Kredit-varianten så skulle jag kunna säga upp Betal-varianten som resorna under våren är betalda med. Tänker ringa ytterligare och begära att de läser upp vad förra handläggaren sa och återbekräfta att det är så det fungerar med försäkringen men skulle vilja ha en egen inspelning av det hela som back-up.
Jag har gjort det så enkelt som att genomföra samtalet på högtalare och spela in med en annan mobiltelefon (exv Röstmemon som följer med på IPhone). Ger en duglig kvalitet.
Gällande övriga kommentarer så förlitar jag mig på inget sätt på kortförsäkringen, den är endast ”nice to have” i detta fall och inte ”need to have”. Därav min prioritering. Huruvida kortförsäkringen de facto är gällande för min del har sådan liten betydelse i sammanhanget att jag inte funnit det lönt att lägga tid på att utreda saken.