Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning, tom 7 NOV 2018

Ringde idag och de kunde inte justera detta nu, men ifall poängen inte blivit rätt vid nästa autosweep (när de förs över till Eurobonus) så skulle jag ringa igen så fixar de till det.
Tack för uppdateringen. Jag ringde in idag också, jättetrevlig person jag fick prata med som lovade på heder och samvete att de ska ordna detta manuellt. Jag behöver inte ringa in igen och dubbelkolla.

Jag har pratat med (axa, inte längre solid?) som Amex kopplade mig till då jag har exakt samma fråga. Har 3 resor bokade varav den senaste i juli nästa år betalt med Premium. Vill ev skaffa elite nu.
Svaret var att man har kvar försäkringen från "betalande kort" även om man byter eller uppgraderar, förutsatt att man är kvar som kund hos amex. JAg får dock inte applicera elite reglerna så att säga utan även om jag har ett elite framöver så kommer ev strul på resan i juli att omfattas av Premiums regler.
Jag fick ett tydligt besked från den trevliga kundtjänstmedarbetaren jag fick prata med idag. Hon menar att så länge det är samma produkt (Elite-betalkort till Elite-kreditkort) så gäller försäkringen. Men om man byter från Premium till Elite eller från Elite till Premium/Platinum/Gold så gäller det inte längre, då gäller det att man behåller sitt nuvarande kort tills resan har genomförts.

Och varför behöver man kryssa i om man är kortmedlem idag? Jo det är så Amex gör kopplingen mellan nuvarande kortnummer (Elite-betalkort) och det nya (Elite-kreditkort) för att försäkringen för de resor som man betalt med det nuvarande kortet ska hänga med.

Jag fick ett tydligt besked från den trevliga kundtjänstmedarbetaren jag fick prata med idag. Hon menar att så länge det är samma produkt (Elite-betalkort till Elite-kreditkort) så gäller försäkringen. Men om man byter från Premium till Elite eller från Elite till Premium/Platinum/Gold så gäller det inte längre, då gäller det att man behåller sitt nuvarande kort tills resan har genomförts.

Och varför behöver man kryssa i om man är kortmedlem idag? Jo det är så Amex gör kopplingen mellan nuvarande kortnummer (Elite-betalkort) och det nya (Elite-kreditkort) för att försäkringen för de resor som man betalt med det nuvarande kortet ska hänga med.
Det är tvärt emot den infon jag fick.
Pratade du med amex eller själva försäkringsbolaget?

Vad gäller om jag bjuder in maken som idag har ett extrakort kopplat till mitt konto? Sign up bonus eller nekas p.g.a. att han har kort och räknas som kund?

Har idag det ”gamla” elitekortet och tänker byta till det nya kredit elite. Till det gamla elitekortet har jag två st vouchers 2-1 som jag ännu inte utnyttjat. Om man säger upp det gamla elite kortet, behåller man voucherna eller finns det risk att de brinner inne kortet för att kortet är uppsagt? Har försökt leta efter svar men hittar ej.

Har idag det ”gamla” elitekortet och tänker byta till det nya kredit elite. Till det gamla elitekortet har jag två st vouchers 2-1 som jag ännu inte utnyttjat. Om man säger upp det gamla elite kortet, behåller man voucherna eller finns det risk att de brinner inne kortet för att kortet är uppsagt? Har försökt leta efter svar men hittar ej.

Vouchrarna berörs inte om du säger upp kortet efter du har fått dem.

Toppen