Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning, tom 7 NOV 2018

Har också funderat över detta, speciellt med Amex nya hårdare policy. Låter ju som man är skyddslös.
Har ett premium och ett elite, med resor bokade på bägge korten. Vill prova platinum, men om man bara får ha två så är man körd.
 

Mr Basic

Medlem
9 dagar nu sedan två vänner ansökt och fått godkänt på sin ansökan. Men inga poäng ännu.. Någon som fått än?
Har dina vänner fått besked om att de är godkända?
Edit. Läste lite väl fort där, du kan bortse från min fråga :oops::confused:

Är det någon som vet hur det funkar med reseförsäkringen om man byter kort?

Jag har bokat ett gäng resor resor fram till februari.
Dessa har betalats med mitt AmEx premium.
Om jag säger upp detta och skaffar ett Elite, har jag då kvar samma försäkring på biljetterna eller står jag "skyddslös" iom att kortet är uppsagt?
Jag tolkar det som att försäkringen upphör då man säger upp kort (behåller därmed dubbla kort februari ut).
 

Canadien

Medlem
Jag minns inte hur det har varit vid tidigare kampanjer, kan ju vara så att de helt enkelt kör ett databasjobb när kampanjen är över och letar upp alla värvningar och ger dem 25% i efterhand. Vänta några veckor och se vad som händer är mitt tips.
 

squeezen

Medlem
Jag minns inte hur det har varit vid tidigare kampanjer, kan ju vara så att de helt enkelt kör ett databasjobb när kampanjen är över och letar upp alla värvningar och ger dem 25% i efterhand. Vänta några veckor och se vad som händer är mitt tips.
minns inte exakt hur det såg ut i Amex men det som överfördes i sommarens kampanj kom iaf korrekt i sweepen. Skulle påstå att det var rätt från början i amexkontot också men inte 100
 

mha321

Medlem
Jag har ställt försäkringsfrågan till kundtjänst också (kanske andra också har). Än så länge har de undvikit att svara på den och bara kommenterat andra delar i mailet, vilket inte direkt ger indikationer som pekar på att svaret är det som man vill ha...
 

squeezen

Medlem
Det här är en viktig fråga som berör många som byter kort i dagarna. Om någon har kontakt med försäkringsbolaget och får klarhet i frågan så håll oss andra uppdaterade!
Har dina vänner fått besked om att de är godkända?
Edit. Läste lite väl fort där, du kan bortse från min fråga :oops::confused:


Jag tolkar det som att försäkringen upphör då man säger upp kort (behåller därmed dubbla kort februari ut).
Är det någon som vet hur det funkar med reseförsäkringen om man byter kort?

Jag har bokat ett gäng resor resor fram till februari.
Dessa har betalats med mitt AmEx premium.
Om jag säger upp detta och skaffar ett Elite, har jag då kvar samma försäkring på biljetterna eller står jag "skyddslös" iom att kortet är uppsagt?
Jag har pratat med (axa, inte längre solid?) som Amex kopplade mig till då jag har exakt samma fråga. Har 3 resor bokade varav den senaste i juli nästa år betalt med Premium. Vill ev skaffa elite nu.
Svaret var att man har kvar försäkringen från "betalande kort" även om man byter eller uppgraderar, förutsatt att man är kvar som kund hos amex. JAg får dock inte applicera elite reglerna så att säga utan även om jag har ett elite framöver så kommer ev strul på resan i juli att omfattas av Premiums regler.
 
Toppen