Senaste nytt

Air France KLM matchar ditt guldkort

På Lördag är det premiär för oss då det bär av till MIami. Rad 65 bokad, men som vanligt hoppas man på en uppgradering. Sorry BA. Har ett fint trackrecord på att bli uppgraderad hos BA på 4 utav 9 resor det senaste året. Sannolikhetens att bli uppgraderad på lördag känns som små.

Återkommer med en rapport och bilder.

Her i Afrika er jeg begyndt at bruge Kenya Airways meget da Guldkortet giver adgang til deres (=Skyteams) lounger som (ihvertfald i Nairobi) er langt de bedste. Alt dette har jeg næsten fået gratis af Karin KLM/AF. Det virker (både med prioritet, bagage, points, etc.) ! Igen: mange tak.

Sitter på Miami Beach just nu och hela familjen fick prioritytag, fasttrack och loungebesök pga av mitt Guld hela vägen från Osl-Cdg-Mia..

Fantastiskt trevligt. Till och med Air France Loungen på andra våningen var trevlig :)

/flapps

Inviger mitt om en vecka. Blir spännande och se om det gör någon skillnad. Blir nya lounger att besöka i alla fall. Ska även se om det går att få rumsuppgradering på Sofitel med kortet. Ska gå enligt FB.

Nu har jag haft mitt statusmatchade FBG i ett halvår och dess värre har jag inte använt det än.

Hur är det för er andra som statusmatchade?
GOT-AMS ToR fyra gånger sedan maj, KLM-loungen i AMS besökt varje gång.
Förvisso hade jag åkt utan statusmatchningen också och det fria bagaget har jag inte nyttjat då jag bara åkt med handbagage.

Har använt det ARN-AMS tor, hade blivit SAS annars. Kul att testa nått annat.
Har en Korean Air flight på gång som nog hade blivit Asiana om inte jag hade haft det kortet.

Toppen