Senaste nytt

Air France KLM matchar ditt guldkort

God Morgon! Det var ett oerhört tryck på statusmatchen och många blev utan. Det är inte svårt att förstå varför vi väljer att genomföra matchningar lite nu och då, vi vill att fler ska prova och, förhoppningsvis, tycka om det vi erbjuder och komma tillbaka. Så Sea PLane Pilto, hoppas du snart får möjlighet att komma iväg! Ser fram emot din feedback! Hälsn Karin

Med andra ord, om ni som har statusmatachat till Flying Blue Gole inte flyger med Skyteam ofta, finns det risk att Air France/KLM inte kör ytterligare statusmatch...

Vi kommer fortsätta köra statusmatch lite nu och då, likt många andra. Men naturligtvis måste vi utvärdera efter varje gång och om merparten av de matchade inte reser med oss, eller reser med oss i väldigt liten utsträckning, då har vi ju inte lyckats särskilt bra, eller hur? Svårt då att motivera till Amsterdam och Paris varför vi ska göra det igen. Jag hoppas inte det blir så, statusmatch är ju uppskattat och jag vill verkligen att framtiden ska kunna erbjuda fler tillfällen, om inte annat för de som blev utan förra gången.. hälsn Karin

Vi kommer fortsätta köra statusmatch lite nu och då, likt många andra. Men naturligtvis måste vi utvärdera efter varje gång och om merparten av de matchade inte reser med oss, eller reser med oss i väldigt liten utsträckning, då har vi ju inte lyckats särskilt bra, eller hur? Svårt då att motivera till Amsterdam och Paris varför vi ska göra det igen. Jag hoppas inte det blir så, statusmatch är ju uppskattat och jag vill verkligen att framtiden ska kunna erbjuda fler tillfällen, om inte annat för de som blev utan förra gången.. hälsn Karin

Jag tror att det tar lite tid att ändra sitt resmönster, så ha tålamod.
Jag har i alla fall fått en positiv upplevelse av KLM/AF och kommer att resa mer med dem framöver.

Well :eek:
46 flights on Skyteam since the match. Reached Platinum. (Another 6 flights coming up with departure Sunday October 6th.)

Needless to say. I had not started flying Skyteam without the match so this kind of initiatives is highly appreciated.

Not so good is of course that in the matter of flown 46 flights I have only been granted 2-two upgrades.
Much better record with “A”
(Flights mostly Europe to Africa. Due to company policy we always fly coach.)

Still keeping my “A” status for at least another year so let’s see what happens.

Big thanks to Karin for assisting when needed.

Å andra sidan så är ju ett outnyttjat platinum-kort i princip gratis för AF/KLM.

Precis. Enda kostnaden är väl möjligtvis för det fysiska kortet, taggarna och porto. Men det är ju en ytterst försumbar summa.

Jag matchade själv till FBG i hopp om att kunna använda KLM i större utsträckning när man utgår från AMS. Det har tyvärr blivit SAS och LH för min del då de har erbjudit bättre priser och tidtabeller. Men jag får nog se till att boka en resa med AF-KLM innan kortet går ut.

Åkte GOT-AMS-LCY tur o retur förra veckan och måste säga att gillar KLM o deras lounge i AMS var mycket fin, men kommer nog att undvika cityjet för det var inte trevligt......

Toppen