Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Hoppas detta inte är helt OT men hittar ingen annan lämplig Aegean tråd. Jag har i dagarna rest min första longhual med Aegean Gold status. Funka klockrent att få förmåner även om jag hade mitt Eurobonus nummer på boardingkortet. Nu till problemet. Efter en behaglig resa i C klass över atlanten trillade guldkortet under stolen och vi lyckades inte få tillbaka det (hände tydligen ofta enligt FA ;)). Ska resa inrikes med United nu i veckan och min fråga är om det räcker att printa ut statusen från mina sidor på Aegean eller om jag bör ändra FFP till Aegean och gå miste om Eurobonus. Någon som har erfarenhet om hur kinkiga Uniteds personal är med det "grekiska guldet" som jag fick höra inte är så populärt bland de andra bolagen?

Du behöver bara ha statusen på boardingkortet.

Sedan är det ett tips att inte sitta och leka med sina guldkort ombord. Den enda effekt det ger är den du råkade ut för... ;)

Haha ja jag har lärt mig min läxa ;)

Går det att få statusen på boardingkortet trots att jag vill tjäna in på EB?

Du behöver bara ha statusen på boardingkortet.

Sedan är det ett tips att inte sitta och leka med sina guldkort ombord. Den enda effekt det ger är den du råkade ut för... ;)

....om det räcker att printa ut statusen från mina sidor på Aegean eller om jag bör ändra FFP till Aegean och gå miste om Eurobonus.....
Print status ud. Boardingkort bør altid reflektere det program hvor pointene optjenes. Hvis du ændrer det i lufthavnen skal du have printet nyt boardingkort ud, så det igen matcher det program hvor pointene de facto skal optjenes. Så kan man derudover lege med sine status-kort (eller printout heraf) for at få mere bagage, loungeaccess eller lignende!

Usikker på om dette er riktig sted og poste, men prøver her.
På en reise i sommer vil jeg kunne tjene 21.000 miles både hos EB (som vil gi meg sølv) og hos Aegean (som gir meg *G). Reiser til daglig kun med SAS. Hva vil gi meg mest fordeler? EB Sølv eller Aegean Gold?

Usikker på om dette er riktig sted og poste, men prøver her.
På en reise i sommer vil jeg kunne tjene 21.000 miles både hos EB (som vil gi meg sølv) og hos Aegean (som gir meg *G). Reiser til daglig kun med SAS. Hva vil gi meg mest fordeler? EB Sølv eller Aegean Gold?

Aegean, Aegean, Aegean!

Det eneste du får med EuroBonus Silver som du ikke får med Aegean Gold er Fast-Track i Juli-August & December.

På den anden side, hvis dine øvrige rejser med SAS oveni de 21.000 point får dig i nærheden af EuroBonus Gold ville jeg vælge EuroBonus.

Aegean, Aegean, Aegean!

Det eneste du får med EuroBonus Silver som du ikke får med Aegean Gold er Fast-Track i Juli-August & December.

På den anden side, hvis dine øvrige rejser med SAS oveni de 21.000 point får dig i nærheden af EuroBonus Gold ville jeg vælge EuroBonus.

Blir not even close til EBG med mine andre reiser (for mange jobbreiser med Norwegian). Så om Fast-Track i juli-august og Desember er eneste fordelene EBS vil gi meg, så blir det Aegean! Fint og kunne dra på en ferietur og komme hjem med *G :)

Funderar på att byta till Aegan eftersom jag antagligen inte kommer att återkvala mig till EGB. Hur kan jag använda EBG-fördelarna på flygplatsen för att sedan kreditera till Aegan? Lägga in EBG i bokningen för att sedan byta till Aegan vid gaten? Borde vara flertalet BC:are som gjort detta redan.

Jag bruka köpa biljetten via SAS hemsida. Sen använda man inte EB medlems nummer vid bokning.
När det är dax att fluga, visa man A3 guldkort vid fasttrack, lounge och boarding.
Sen efterregistrera man poäng via SAS hemsida.

Toppen