Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Har bokat en resa till mig och frugan till Bangkok. får jag poäng för henne också om jag reggar resan på Miles an bonus (kanske en dum fråga)

Har bokat en resa till mig och frugan till Bangkok. får jag poäng för henne också om jag reggar resan på Miles an bonus (kanske en dum fråga)

Du kan bara få poäng för dina egna resor och bara när de sker med flybolag i Star Alliance med vissa specifika bokningsklasser. För de flesta flygningar får man poäng men det finns också undantag, t.ex. vissa resor med Turkish Airlines och Air China.

Din fru kan givetvis få poäng för sin resa om hon anger sitt medlemsnummer i Miles & Bonus och resan berättigar till poäng. Det går också att efterregistrera resor som skett upp till ett halvår innan man blir medlem.

Nein! Det räcker att visa kortet för att få guldförmåner. Att separera Fqts och fqtv är ett lotteri som oftast ger nitlott. Det är bäst att lägga in det kort man vill ha poäng på vid bokningen och sedan inte ändra :)

Min incheckningsagent i New York häromveckan var nåde bestämd "No, you have to have you gold status on your boardingcard, or else I have to charge for your second checked baggage".

Nu var det inget problem då jag ville ha lite mer miles på A3-kortet, men ändå. Trött tjej, hade väl iofs kunnat byta till Eurobonus i loungen om inte annat.

Du kan bara få poäng för dina egna resor och bara när de sker med flybolag i Star Alliance med vissa specifika bokningsklasser. För de flesta flygningar får man poäng men det finns också undantag, t.ex. vissa resor med Turkish Airlines och Air China.

Din fru kan givetvis få poäng för sin resa om hon anger sitt medlemsnummer i Miles & Bonus och resan berättigar till poäng. Det går också att efterregistrera resor som skett upp till ett halvår innan man blir medlem.

hej
självklar är det star alliance vi flyger med (Thai), finns det fördelar att regga henned poäng på annat sätt än Aegan då hon inte flyger lika frekvent som jag. Är det inte så att man i EB, kan få hennes poäng överförda till mitt kort eller har jag fel?

Min incheckningsagent i New York häromveckan var nåde bestämd "No, you have to have you gold status on your boardingcard, or else I have to charge for your second checked baggage".

Nu var det inget problem då jag ville ha lite mer miles på A3-kortet, men ändå. Trött tjej, hade väl iofs kunnat byta till Eurobonus i loungen om inte annat.

Men om du hade haft boardingkortet i din SAS-app hade ju statusen synts där.

Men om du hade haft boardingkortet i din SAS-app hade ju statusen synts där.

Grejjen var ju att jag ville flyga miles till Eurobonus (alltså SK*B på boardingkortet), och använda Aegan*G-kortet till extra baggade, lounger och prioboarding. Men det ville inte incheckningsagenten i guldkön. Så då blev det intjäning (A3*G på boardingkortet) på Aegean och perks as mentioned.

Nåja, jag är ändå nöjd med resultatet, ingen skada skedd. Nog med OT. =)

Hej,
Skulle behöva er expertis gällande intjänande poäng för att nå Aegean Miles & Bonus Gold.

Jag har följande poäng intjänade på kortet i dagsläget:
2013-10-12: 1000p
2013-12-27: 500p
2014-01-10: 4059p
2014-01-10: 500p
Totalt: 6059p

Bokade resor:
2014-09-02: CPH-EWR SAS Bokningsklass T
2014-09-03: EWR-LAS United Bokningsklass T (2227 miles)
2014-09-08: LAS-LAX United Bokningsklass G (226 miles)
2014-09-08: LAX-IAD United Bokningsklass L (2524 miles)
2014-09-17: EWR-CPH SAS Bokningsklass T
2014-10-08: CPH-DUB SAS Bokningsklass O
2014-10-10: DUB-CPH SAS Bokningsklass K

Kommer jag nå Gold status efter ovanstående resor? Om inte, hur många miles krävs?
Blir en USA resa i slutet på December med hemresa i Januari.

Tack på förhand!
/Christian

2014-09-02: CPH-EWR SAS Bokningsklass T Bör ge 38xx miles
2014-09-17: EWR-CPH SAS Bokningsklass T Bör ge 38xx miles
2014-10-08: CPH-DUB SAS Bokningsklass O Bör ge 7xx miles
2014-10-10: DUB-CPH SAS Bokningsklass K Bör ge 7xx miles

Med tanke på välkomst bonus etc så borde du hamna strax över guld gräns. Menar du på fullt allvar att du kan räkna ut miles för Uniteds men inte för SAS? Aegean Airlines | Earn Miles
Jag hjälper gärna till de få gånger jag kan men verkar som du inte ens har tittat på A3's sida.

Toppen