Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

En fråga som det förmodligen finns svar på i tråden men jag hittar det inte, (är säker på att jag har sett det förr) hur räknar Agean miles?
är det exakta miles, typ great circle eller avrundas det uppåt till närmaste jämna summa?
finns det en minimi summa man får för en kort flygning?

Håller på att hjälpa en vän att optimera sitt flygande.

Edit: svaret fanns i inlägg 1....

http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS

Last edited:
En fråga som det förmodligen finns svar på i tråden men jag hittar det inte, (är säker på att jag har sett det förr) hur räknar Agean miles?
är det exakta miles, typ great circle eller avrundas det uppåt till närmaste jämna summa?
finns det en minimi summa man får för en kort flygning?

Håller på att hjälpa en vän att optimera sitt flygande.

Edit: svaret fanns i inlägg 1....

Aegean Airlines | Earn Miles

Kanske totalt onödigt att skriva eftersom du hittade svaret, men det är i alla fall "exakta" miles.

Det som är luddigt är varför du frågar om intjäning till EB i en tråd som handlar om Aegan samt vilket flygbolag du flyger med. ;)

Sorry men jag kan inte låta bli att bemöta kaxigheten med att det är också lite luddigt att skriva om Aegan (ett indiskt företag som pysslar med helt andra saker än flyg) i en tråd som handlar om flygbolaget Aegean Airlines! Alla gör vi våra misstag och tankevurpor ibland. ;)

Får man M&B poäng för Blue1 trafikerade SK flygningar? Förutsatt att det är poängalstrande bokningsklass såklart.

Får man M&B poäng för Blue1 trafikerade SK flygningar? Förutsatt att det är poängalstrande bokningsklass såklart.

Välkommen till businessclass.se, nurekk!
Jag tror man får poäng. Som jag kommer ihåg, så flög jag CPH - AMS med Blue1.

Så här står det i min "Account activities":

Date Flight Class Activity Description Award Miles Tier Miles
16.03.2014 SK1549 A CPH - AMS Copenhagen-Amsterdam 1200 1200

Blue1 = SAS, så du får min 600 miles til M&B.

Bemærk at Blue1, Cimber, Jettime mfl. Alle flyver for SAS, men med SK# dvs. man tjener miles præcis som hvis der stod Scandinavian på siden af flyet.

Toppen