Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Tror som föregående att det gått rätt till. Fick alltid 1009miles mellan MXP-ARN när GCMAP sa 1041... (Eurobonus ger 1.500).

Fringe skrev:
Sådärja, efter att ha snubblat in på det här forumet för ett halvår sedan av misstag och funnit hur man blir *A Gold så lätt, så uppgraderades min status efterlängtat idag!

Med strax under 15000 poäng och inga planerade resor så hade jag egentligen inga förhoppningar om att bli Gold förrän i höst. Men så blev jag tvungen att dra en repa till Spanien förra veckan med kort varsel (GOT-MUN-BIL). Ganska fullbokat var det också, så jag blev illa tvungen att åka business ena vägen. Allt som allt så lyckades jag precis krypa över 20000 poäng efter den resan! Nu väntar jag bara på kortet i brevlådan, för mitt Blue tog det ca 1.5 månader.

Och idag kom guldkortet, 3 veckor och två dagar senare!

Min fru hamnade på drygt 20300 poäng med en vecka till godo på kvalificeringsperiod, var inget jag tänkte på när jag bokade vår sommar-resa men ibland ska man ha tur. Värst av allt är att se hennes min när hon säger lite halvkaxigt "Du vet att det är mig man ska hänga med i fortsättningen" Själv har jag bara EBS :mad:

Hur vet man vilken bokningsklass en biljett har ? På SAS hemsida kan man se det men på t.ex. Ethiopian får man "Fare Basis: VLRTSE" och på Turkish Airlines Comfort Class, säger man bara "Comfort Restricted, Premium Economy". Vilka klasser är det ? Bra att veta när man jämför med tabellen i början på den här tråden.

Jag har lite dålig koll på detta med bonusprogram, har kört EB sedan 2000 av ren slentrian, ingen frequent flyer direkt, blir väl 3-4 flygningar om året.

Ska nu till Thailand i två omgångar, först i höst och sedan i feb-mars. Har bokat Thai i Premium Economy (U).
Följer jag gcmap blir det följande distanser:
CPH-BKK = 5.371
CPH-BKK-USM = 5.659

Det blir bli drygt 22.000 miles och lägg till de 1.000 jag fick när jag reggade mig, så är jag uppe i dryga 23.000. Det borde räcka till guldstatus på M&B, eller finns det en hake?

Toppen