Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Flög ARN-LHR-ARN med SAS i bokningsklass V. Hos SAS ger detta 1000+1000 miles (enligt GCM är sträckan 911 miles), dock trillade det endast in 866+866 på Miles & Bonus-kontot. Är det någon som vet hur de resonerat? Jag trodde att 100% accrual factor betydde lika många miles som partnern ger, eller är det 100% av milesen enligt någon intern tabell hos Aegean? Mail är skickat sedan några dagar tillbaka - någon som vet när jag kan räkna med svar?

Jag vet inte vilken "mileskarta" Aegean utgår ifrån men det kan inte vara GCM, jag har flera flygningar som jag krediterat till dom och det skiljer 2-25 miles beroende på vilken rutt jämfört med GCM

Jag trodde att 100% accrual factor betydde lika många miles som partnern ger, eller är det 100% av milesen enligt någon intern tabell hos Aegean?

Det baseras på avståndet i miles, och olika flygbolag brukar mäta avståndet lite annorlunda.

Några slumpmässiga mätpunkter (avstånd från gcmap.com, poäng hos Miles & Bonus):

SK ORD-CPH: 4271 miles, 4262 poäng
UA EWR-IND: 644 miles, 644 poäng
LX ZRH-ARN: 925 miles, 1792 poäng (200% accrual)

Last edited:
Sådärja, efter att ha snubblat in på det här forumet för ett halvår sedan av misstag och funnit hur man blir *A Gold så lätt, så uppgraderades min status efterlängtat idag!

Med strax under 15000 poäng och inga planerade resor så hade jag egentligen inga förhoppningar om att bli Gold förrän i höst. Men så blev jag tvungen att dra en repa till Spanien förra veckan med kort varsel (GOT-MUN-BIL). Ganska fullbokat var det också, så jag blev illa tvungen att åka business ena vägen. ;) Allt som allt så lyckades jag precis krypa över 20000 poäng efter den resan! Nu väntar jag bara på kortet i brevlådan, för mitt Blue tog det ca 1.5 månader.

Sådärja, efter att ha snubblat in på det här forumet för ett halvår sedan av misstag och funnit hur man blir *A Gold så lätt, så uppgraderades min status efterlängtat idag!

Med strax under 15000 poäng och inga planerade resor så hade jag egentligen inga förhoppningar om att bli Gold förrän i höst. Men så blev jag tvungen att dra en repa till Spanien förra veckan med kort varsel (GOT-MUN-BIL). Ganska fullbokat var det också, så jag blev illa tvungen att åka business ena vägen. ;) Allt som allt så lyckades jag precis krypa över 20000 poäng efter den resan! Nu väntar jag bara på kortet i brevlådan, för mitt Blue tog det ca 1.5 månader.

Grattis och välkommen till BC.se

Jag har försökt att efterregistrera en flygning med SAS via Aegeans hemsida, sedermera försökte jag kontakta dem via deras contactform och nu har jag försökt ringa, men på alla nummer är det en fax som svarar. Ni som har lyckats komma i kontakt med Aegean, hur gjorde Ni?

Jag har använt +30 210 62 61 700 när jag ringde. Hade också problem med poäng som ej kommit in. Talade med en trevlig herreman som upplyste om att han kan se efterregistreringen men att det var Swiss i detta fall som krånglade, poängena kom in ett par veckor senare

Lite konstigheter med min sambos Aegean-konto.

Från den 15 juni 2011 till 9 juni 2012 har hon tjänat 20303 tier miles, detta borde väl rimligtvis ge guldstatus?

Men när man loggar in står det blue och en del tier miles har försvunnit, vilket innebär att hon numera har ca 16000 tier miles.

Någon som har varit ute för något liknande?

Flög ARN-LHR-ARN med SAS i bokningsklass V. Hos SAS ger detta 1000+1000 miles (enligt GCM är sträckan 911 miles), dock trillade det endast in 866+866 på Miles & Bonus-kontot. Är det någon som vet hur de resonerat? Jag trodde att 100% accrual factor betydde lika många miles som partnern ger, eller är det 100% av milesen enligt någon intern tabell hos Aegean? Mail är skickat sedan några dagar tillbaka - någon som vet när jag kan räkna med svar?

Tänkte medela att jag fortfarande inte fått något svar från kundservicen. Bör man räkna med att de svarar över huvud taget?

Aegean avrundar inte uppåt, man får exakt dom miles man flugit. Plus att GCM inte stämmer till 100% vad flygbolaget anser/vet att du faktiskt flugit. Så i ditt fall så stämmer nog allt.

Toppen