Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Det låter ju mumma.

Jag har redan reggat mitt EB-konto på dessa två flighter, kontaktar jag Thai för ändring eller MrJet, där jag köpt biljetterna? Är det kostnadsfritt?

Nästa fråga är vad jag då kan spendera mina 23.000 miles på i M&B? Jag ser att en Y-trip inom Europa kostar 25.000 miles i *A, så slänger jag in 2.000 miles till är den hemma. Hur bokar jag en sådan resa?

Såg dagens erbjudande på hemsidan idag och blev sjukt glad innan jag såg att det var endast "Award Miles" ..

Lite bitter blev man allt. :(
Hade det varit Tier Miles hade bokningen varit klar redan. :cool:

En fråga: Är det bättre om man uppnår guldstatus tex den 1 Januari än 1 December? Hur räknar dom de 3 åren?

Kanske lönt att vänta ett tag om så är fallet?

En fråga: Är det bättre om man uppnår guldstatus tex den 1 Januari än 1 December? Hur räknar dom de 3 åren?

Kanske lönt att vänta ett tag om så är fallet?

Man får guldstatus resterande månader innehavande år plus de 3 efterföljande åren. Om du således kommer upp i guld i januari 2013 har du alltså guldstatus fram till december 2016!

Man får guldstatus resterande månader innehavande år plus de 3 efterföljande åren. Om du således kommer upp i guld i januari 2013 har du alltså guldstatus fram till december 2016!

Å andra sidan kan ju villkoren göras om när som helst, vilket kan vara värt att tänka på.

ARN-IST-LAX med TK är ju cirka 16-17.000 Miles och med 100% intjäning i PE så får man således runt 17.000 poäng för 10.800:-
Med 1000 poäng i startbonus har man alltså runt 17-18.000 poäng och är precis på håret till guld.

Nackdelen är den 7-8 timmars väntetid på vägen till LAX, då planet kommer fram till IST runt 04.50 men inte går mot LAX förens cirka 13.00.
Man har väl knappast tillgång till någon lounge på IST när man bara åker PE?

Last edited:
Om du utgår från Milano istället kan du få en resa för 8300:- i PE med TK
Använd de 2000:- som skiljer i pris till att transportera dig till Milano.
Detta borde räcka för att få ihop till guldkort.

Även om Turkish Airlines Economy Comfort class må vara bra produkt, fördedrar jag enkelresa i Business och enkelresa i Economy till Bangkok.

Som jag skrev tidigare, jag föredrar en T/R i longhaul med service onboard istället av 4 x T/R i shorthaul med BoB concept. :)

Bästa deal med tanke på tid/pengar/bekvämlighet är nog Stockholm-Zurich-Bangkok med SWISS W klass(ekonomi) på ena vägen och Z klass(Business) på andra vägen.
Det kostar ca 12.500 SEK inkl. skatter och ger 19.671 Aegean miles.

(925 + 5.632) x 100% + (925 +5.632) x 200% = 19.671 Aegean miles

Tack för tipset om Milano.

Den stora nackdelen är ju de förbannade tiderna! Måste ju kränga in 2-3 hotellnätter får att få det att passa med TK om man inte orkar sitta och dega på flygplatsen.
Får avvakta och se vad som händer nu under hösten med kampanjer.

Tack för tipset om Milano.

Den stora nackdelen är ju de förbannade tiderna! Måste ju kränga in 2-3 hotellnätter får att få det att passa med TK om man inte orkar sitta och dega på flygplatsen.
Får avvakta och se vad som händer nu under hösten med kampanjer.

Kan man köra samma sak fast till LAX?
Hur var det man skulle skriva i matrix nu igen om man ville åka C ena vägen och Y den andra? har inte full koll. :)

Hur var det man skulle skriva i matrix nu igen om man ville åka C ena vägen och Y den andra? har inte full koll. :)

Söktips på ITA Software

Departing from: ARN
lx lx /f bc=w

Destination: BKK
lx lx /f bc=z

Cabin: Business class or higher

Bränsletillägg har gått upp, så kostar biljetten nu ca 13.200 SEK inkl. skatter.

Jag föredrar att åka i Business class västerut då flygtiden är längre och om man väljer THAI flygning(LX flightnummer) från Bangkok, kan man utnyttja THAI Royal Orchid SPA Lounge.

Toppen