Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Mikael

Medlem
Frågan är om du vill samla poängen på Miles&Bonus? Poängen kommer nämligen högst sannolikt INTE att komma in på kontot pga olika namn, trots att boardingkortet visar *G. A3 är, liksom många andra flygbolag, petiga med det där.

Jo, jag tror jag vill samla poängen till M&B. Får väl efterregistrera om de inte kommer in. Har haft en intressant mailväxling med deras kundtjänst. Fick svaret att "...namnet är varken rätt eller fel då namnet på profilen är en delmängd av namnet på biljetten...". Men nåt svar på om detta är tillräckligt för att få poäng, eller förslag på lösning fick jag inte.
 

Palazzi

Medlem
Ja, bara att skicka mail eller två (-hundra). Det löser det sig alltid tillslut. Tror inte det finns någon risk att bli helt utan miles/poäng...
 

Mikael

Medlem
Ibland kan de faktiskt vara lite kinkiga.... men såvida du inte råkar heta samma sak som 1000 andra Aegean-medlemmar så borde det dock inte (efter lite diskussioner) vara ett problem.

Har nu genomfört resan. Det gick bättre än förväntat. Mitt namn stämde inte mellan A3-kontot och biljetten, men trots detta fanns min guld-status med boardingkorten, således vad lounge-access inget problem. Dessutom kom poängen in till kontot inom en vecka. Jag vet nu inte om detta har att göra med att jag hade förvarnat A3 om just detta (frågat hur jag skulle göra då namnet inte stämde överens).
 

TjudöBoy

Medlem
Har just betalat resan till Seychellerna (tyvärr ej med Diners*3 erbjudandet dom har nu då dom ej tar Diners :() i höst för mej å frugan med Ethiopian och lagt det på Aegean, Miles & Bonus.
Bokade en resa i C med deras erbjudande "Buy one Get one Free offer" och tänkte att man löser *A Guld problematiken på det viset!? :confused:
Det bör väl ge en bit över 20 000 miles med 200% införtjäning skulle jag tro, om nu GCM stämmer.
Bokade en resa till Dublin i C med en bekant i juni när SAS hade 75% drive som jag oxå lade på Aegean Miles & Bonus, det kanske känns dumt, bör inte ovanstående resa räcka till Guldkort??
 

andreijas

Medlem
Estonian Air och Air Baltic flighter, går de kreditera till M&B? finns inte med på Aegans hemsida men på sas, så det finns ju connection till *A.
 

090034208

Medlem
Bokade en resa i C med deras erbjudande "Buy one Get one Free offer" och tänkte att man löser *A Guld problematiken på det viset!? :confused:
Det bör väl ge en bit över 20 000 miles med 200% införtjäning skulle jag tro, om nu GCM stämmer.
Bokade en resa till Dublin i C med en bekant i juni när SAS hade 75% drive som jag oxå lade på Aegean Miles & Bonus, det kanske känns dumt, bör inte ovanstående resa räcka till Guldkort??[/QUOTE]

Jo, enligt GCM är sträckan ARN-ADD-SEZ 5146 miles x 2 x 200% = ca 20580 miles
 

Palazzi

Medlem
Troligen räcker det väl.... Det ges dock lite olika besked på FT om huruvida man får några miles för den andra personen på Ethiopians erbjudande. Vilken resa ligger först? Du kan ju ändra vilket FFP du ska lägga resan på enda fram till check-in....
 
Last edited:

TjudöBoy

Medlem
Troligen räcker det väl.... Det ges dock lite olika besked på FT om huruvida man får några miles för den andra personen på Ethiopians erbjudande. Vilken resa ligger först? Du kan ju ändra vilket FFP du ska lägga resan på enda fram till check-in....

Nå Dublin resan e ju först me min tur såklart...:p, kanske man lägger ARN-DUB på EB å försöker hålla EBS kortet i liv oxå nästa år.
Blir de int tillräkligt för A3 Guld får man väl skarva i senare.
 

TjudöBoy

Medlem
Sen vad jag har förstått så måste du kreditera minst en flight per år för att kortet ska vara giltigt. Rätta mig gärna om jag har fel.

Stämmer, jag försöker kreditera den kortaste sträcka jag hittar. Resterande intjänade poäng samlar jag på annat håll (det är nog inte riktigt så Aegean tänkt att deras kort ska användas...:p).

Var kan man hitta den lilla regeln? Försökte traggla mig igenom hela deras användaravtal men måste ha missat den delen..

Är lika förundrad som Ericel.:confused:
Har försökt traggla mej genom avtalet å hittar inget som skulle tyda på att man måste kreditera minst 1 flight/år.

Hittade följande påpekanden angående "kreditering" till kortet i avtalet men är lite osäker på va dom riktigt betyder. Enligt nedanstående text tolkar jag det som att BASIC MEMBER skall kredetera minst 1 resa/24 månader och en BLUE/GOLD MEMBER skall kredetera minst 1 resa/36 månader, rätta mig om ja har fel!

CHAPTER 1: PARTICIPATION

10.If a Basic Member has not flown at least once within a period of twenty four (24) months from the date of his/her last registered and Account-validated flight, then his/her Card and Account will be automatically inactivated and cannot be used for any purpose (mileage accrual or redemption) for a period of 12 months. During this period the Member may retroactively claim a flight he/she had made within the previous year so that to have his/her Card and Account reactivated. Otherwise, as soon as the 12-month period expires, the Card and the Account will be irrevocably canceled.

If a Blue or Gold Member has not flown for at least once within a period of thirty six (36) months from the date of his/her last registered and Account-validated flight, then his/her Card and Account will be automatically inactivated and cannot be used for any purpose (mileage accrual or redemption) for a period of 12 months. During this period the Member may retroactively claim a flight he/she had made within the previous year so that to have his/her Card and Account reactivated. Otherwise, as soon as the 12-month period expires, the Card and the Account will be irrevocably canceled.

Följande står att läsa angående nivåerna på kortet;

CHAPTER 2: LEVELS - CARDS

1.The Miles&Bonus Programme consists of two (2) levels: BLUE and GOLD, determined by the Tier Miles earned within a specific period of time and on a case-by-case basis. Depending on the level, the Programme offers two (2) types of Cards: the BLUE card and the GOLD card.

Nedanstående text i kursiv stil har jag lite svårt att förstå dock men det kanske finns ngn som kan "översätta" det åt mig...;)

B. GOLD Card:

Members who hold a BLUE Card and who have earned at least 16,000 Tier Miles (in excess of the initial 4,000 Miles) within twelve (12) consecutive months from their first miles-accruing flight on the previous tier (Blue/reach 4.000 tier miles) will receive the GOLD Card. If, however, the Blue Member, after completion of the aforementioned twelve-month period, has gathered less than 16,000 Tier Miles, then he/she shall remain a Blue Member, whilst the Tier Miles collected during that twelve-month period shall not be automatically reset, but shall rather be successively deleted one (1) year from the day of each respective flight event, effected within the 12-month period in question.

2.The number of Tier Miles required for each type of Card, as well as the privileges that stem from each tier, may be modified at any time by AEGEAN without prior notice.
3.Each Card is personal, non-transferable, non-assignable and bears the name of the Member who holds it. The Card remains property of AEGEAN at all times and AEGEAN reserves the right to withdraw or cancel and/or replace it with a Card of the same or different level. The Card is not a credit card and cannot be used for identification purposes at check-in.
4.In the event of loss, theft or destruction of the Card, the Member must immediately notify AEGEAN by calling 801 11 20000 (from a fixed phone) or (+30) 210 6261000 (from a mobile phone or from abroad) or by visiting the website Aegean Airlines | Book your flights, hotels & car rental online and filling out the online card loss application form.
5.Member Cards and their Passwords will be cancelled within 36 months if no flight activity is recorded in their Accounts.
6.Member Cards and their Passwords will never be cancelled as long as the Member remains an Aegean Bonus Visa cardholder.
 
Toppen