Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

lnixon

Medlem
Seat upgrades inom *A?
Jag har en kompis som siktar på *A guld med Aegan som många andra här och han frågade mig om hur han kunde göra *A upgrades C -> F typ uppgradera med Swiss som man kan med EuroBonus fast med Aegan Miles & Bonus, jag har själv bara Eurobonus och tittade här och då ser jag inte möjligheten Aegean Airlines | Spend Miles går det inte? Är det bara Aegan flyg man kan göra seatupgrade på?

Upgrade Awards - Star Alliance:

Star Alliance Upgrade Awards are available to the members of 15 frequent flyer programmes when they are travelling on 20 member carriers.More programmes and carriers are set to join in the coming months.

Aegean är tyvärr inte med bland de flygbolag som ingår i det här programmet.
 

Alx

Medlem
Har exakt samma situation/problem (tre förnamn, det andra är tiltalsnamn). Bytte du namn på kortet så att du inkluderade alla förnamn? Jag skulle vilja undvika det för då måste jag i framtiden boka alla biljetter med samtliga förnamn om jag vill kreditera till A3, medan med tilltalsnamnet om jag vill kreditera till EB. Det ger en viss inflexibilitet, säg att jag vill kreditera en sträcka till EB (då A3 inte ger poäng på billiga biljetter) och den andra till A3...

Ja dessvärre var jag tvungen att göra det för att få igenom efterregistreringen enligt Aegean. Konsekvensen är som du säger att jag numera inte kan registrera bokningar där jag använder mitt tilltalsnamn istället...

Jag kan tillägga att det har hänt att Aegean har registrerat bokningar där jag har använt alla namn, innan dess att jag ändrade från bara tilltalsnamn till alla namn. Så orkar du efterregistrera (väldigt lätt på A3) i händelse av att det inte skulle fungera så kan du ju alltid chansa och hoppas på att de registrerar resan automatiskt... Då slipper du byta namn på kortet. För när man väl har bytt är det nog svårt att byta tillbaka på ett smidigt sätt. De kan nämligen ändra så att namnet stämmer 100% med passet. Det är knivigare om man vill ha det annorlunda...

Det här med namn har fått mig att många gånger överväga att helt enkelt byta ordning på eller helt enkelt dumpa mitt första namn och bara använda tilltalsnamnet... Det ställer ju bara till det känns det som...
 

Stefan62

Medlem
Aegean Airlines - guldkort

Kontrollfråga:

Om jag åker t.o.r. i Business med SAS till Bangkok som EBS så blir det ungefär 25000 poäng, vilket är halva vägen mot EBG. Men om jag postar poängen till Aegean...får jag Star Alliance-guldstatus direkt då?
 

Stefan62

Medlem
Aegeans gräns är 16000 poäng - om man redan är "Blue" som man blir efter 4000 poäng.

Kan någon insatt i reglerna hjälpa till att klargöra?

Jag hittar inte uppgiften på deras hemsida...
 
Last edited:
Du får 1 000 Tier points på A3 då du registrerar dig, därefter krävs det 19 000 poäng för att uppnå A3 *G. Enligt Great circle map är det 5712 miles om du kör routing ARN-CPH-PKK, 200% poängintjäning oavsett biljettklass i business så borde du komma upp i A3 G status på denna tur/retur. Om jag inte räknar helt fel kommer du tjäna poäng enligt följande (som det var för mig när jag flög till BKK/HKT i vintras och samlade poäng i A3:
ARN-CPH = 1200
CPH-BKK = 10 716
BKK-CPH = 10 716
CPH-ARN = 1200

Tot = 23 832.

Detta betyder att du kommer upp i A3 G på en gång. Ett råd bara, spara BC tills du sett att poängen trillat in på ditt konto. För mig tog det ett tag och jag fick efterregga vissa leggar. Men poängen kom in till slut, likaså kortet efter ca 2 månader och nu har jag *G status fram till 2015...:rolleyes:
 
Intressant! Väldigt låg gräns för att bli guld! Hur är det med lounge access? Enligt deras sajt har man bara tillgång tilll deras lounger i Grekland men jag antar att man även har tillgång till standard *A loungerna på alla flygplatser?
 

GOTATH

Medlem
Toppen