Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Vändande plan i bemärkelsen samma maskin är inte givet i Oslo, men bokning på samma biljett borde lösa problemet om du blir sen med inkommande flight.

Inte riktigt med på vad du menar nu. Jag kan inte boka dessa flighter på samma PNR då anslutningstiden är mindre än 1h. Måste man igenom passkontroll eller liknande, eller kan man vända i gate? Jag flyger från CPH.
 

samet

Medlem
Inte riktigt med på vad du menar nu. Jag kan inte boka dessa flighter på samma PNR då anslutningstiden är mindre än 1h. Måste man igenom passkontroll eller liknande, eller kan man vända i gate? Jag flyger från CPH.

Då är det lurigt. Eftersom OSL är en av SAS hemmabaser, sannolikheten att du får samma maskin tillbaka är väldigt liten.

Så vid en försening kan mycket väl ditt returplan redan gått.
 
Då är det lurigt. Eftersom OSL är en av SAS hemmabaser, sannolikheten att du får samma maskin tillbaka är väldigt liten.

Så vid en försening kan mycket väl ditt returplan redan gått.

Nu vet jag att det kommer att vara samma maskin. Min fråga är egentligen om man måste igenom någon kontroll, eller man kommer ut direkt till gate och bara kan vända och hoppa på igen?
 

mha321

Medlem
Nu vet jag att det kommer att vara samma maskin. Min fråga är egentligen om man måste igenom någon kontroll, eller man kommer ut direkt till gate och bara kan vända och hoppa på igen?
Hur vet du det? På hubarna byter de ju runt då och då, ibland med väldigt kort varsel.

Tänk också på att det är extra kontroller nu med ankomst registreringen, så det kan ta längre tid än normalt.
 

pswe

Medlem
Nu vet jag att det kommer att vara samma maskin. Min fråga är egentligen om man måste igenom någon kontroll, eller man kommer ut direkt till gate och bara kan vända och hoppa på igen?
Är det 321LR maskinen? Annars hade jag aldrig varit säker på att det är samma maskin?
Förra veckan var det avstigning rakt in i terminalen, kontroll endast om man skulle lämna airside, om det fortfarande är så vet jag inte.
 
Toppen