Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Då är det lurigt. Eftersom OSL är en av SAS hemmabaser, sannolikheten att du får samma maskin tillbaka är väldigt liten.

Så vid en försening kan mycket väl ditt returplan redan gått.
Om det är en ARN/CPH baserad maskin/besättning är det högst troligt att de vänder tillbaka igen. Är det en OSL maskin/besättning så kan det bli vad som.

Om det är en ARN/CPH baserad maskin/besättning är det högst troligt att de vänder tillbaka igen. Är det en OSL maskin/besättning så kan det bli vad som.

ARN/CPH besättningar kör ofta en slinga över dagen. Så verkligen inte självklart.

Inget konstigt med en CPH-OSL-ARN-CPH eller liknande.

Men nu är ju detta fallet unikt, då det är A321 maskinen.

Vet att jag är sen på bollen men vill bara dubbelkolla med er att jag gjort rätt här. Har bokat följande mileage run i januari;

ARN-CPH-BRU 2250 poäng enl. SAS.se (trafikeras av SAS och Cityjet)
BRU-CPH-ARN 2250 poäng enl. SAS.se (trafikeras av Cityjet och SAS)

Räknar jag rätt om jag tänker 2250 x 4 + 2250 x 4 = 18 000 poäng ?
Sorry för frågan men det här låter lite för bra för att vara sant ärligt talat så jag vill bara kolla att jag inte missuppfattat någonting.

Vet att jag är sen på bollen men vill bara dubbelkolla med er att jag gjort rätt här. Har bokat följande mileage run i januari;

ARN-CPH-BRU 2250 poäng enl. SAS.se (trafikeras av SAS och Cityjet)
BRU-CPH-ARN 2250 poäng enl. SAS.se (trafikeras av Cityjet och SAS)

Räknar jag rätt om jag tänker 2250 x 4 + 2250 x 4 = 18 000 poäng ?
Sorry för frågan men det här låter lite för bra för att vara sant ärligt talat så jag vill bara kolla att jag inte missuppfattat någonting.
Jodå det stämmer, SAS är givmilda nu.
Jag blev Diamond genom att åka via CPH på väg till arbetet i Belgian. ( plus nga inställda flighter i Juni)

Har någon annan noterat att det tagit extra länge att notera poängen efter en flight? Flög LHR-ARN där jag fick PlusGrade den 15:e, men ännu ser man inget på kontot. Ingenting på listan av aktiviteter efter 8.12 (Coop-konvertering +20%, tack för tipset).
Är ännu några dagar till 8-dagars gränsen för efterregistrering, men händer det att de faktist tar såhär länge?

Har någon annan noterat att det tagit extra länge att notera poängen efter en flight? Flög LHR-ARN där jag fick PlusGrade den 15:e, men ännu ser man inget på kontot. Ingenting på listan av aktiviteter efter 8.12 (Coop-konvertering +20%, tack för tipset).
Är ännu några dagar till 8-dagars gränsen för efterregistrering, men händer det att de faktist tar såhär länge?
Hände mig på flighten hem från Malta i början av december. Resan ner så kom poängen in ett dygn efter jag landat. Efter 8 dagar hemma i Sverige så fick efterregistrera men fick poäng för GO fast åkte Plus. Flera mail till EB-retro (Indien?) upplyste mig att jag fått mina poäng... Till sist hjälpte diamantsupporten mig att få in rätt poäng.

Okej, för väl börja förbereda mig mentalt för det, och att se till att man får de 4X som det ska vara. Tog redan skärmdump på dagens status.
Tycker själv det är lite blä att de inte lägger in de extra statuspoängen i aktivitetslistan, likt de man får från AMEX/MC.

Okej, för väl börja förbereda mig mentalt för det, och att se till att man får de 4X som det ska vara. Tog redan skärmdump på dagens status.
Tycker själv det är lite blä att de inte lägger in de extra statuspoängen i aktivitetslistan, likt de man får från AMEX/MC.
Poängen landade idag, 1500 bas (i listan) och statusmätaren hoppade 6000 poäng. Nu är man inte långt från första EBG, tjoho. Kanske var nåt strul just med PlusGrade då, eller annat. Bisarrt men glad att jag inte behövde kontakta dem.

God fortsättning, *pling* :
Important information about your SAS booking XYZ123…
We have not been able to find alternative flights on your travel dates and apologize for not being able to rebook you

Detta är 6 segments segment-run med avresa 21/1 som nu är inställd.
Hur går jag tillväga för att claima statuspoäng och segmenten för den inställda resan, gör jag det när jag ringer SAS och begär återbetalning eller via Gold/Diamond Eurobonus mailadressen?

For the record: jag vet att jag erhåller poäng och segment x1 och inte x4 när det gäller inställd resa.

Nästa steg blir mission impossible att hitta en 6 segment resa i ett mer eller mindre nedstängande Europa under januari månad.ä som inte blir inställd igen.

Last edited:
Toppen