Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Sir Lemon

Medlem
God fortsättning, *pling* :
Important information about your SAS booking XYZ123…
We have not been able to find alternative flights on your travel dates and apologize for not being able to rebook you

Detta är 6 segments segment-run med avresa 21/1 som nu är inställd.
Hur går jag tillväga för att claima statuspoäng och segmenten för den inställda resan, gör jag det när jag ringer SAS och begär återbetalning eller via Gold/Diamond Eurobonus mailadressen?

For the record: jag vet att jag erhåller poäng och segment x1 och inte x4 när det gäller inställd resa.

Nästa steg blir mission impossible att hitta en 6 segment resa i ett mer eller mindre nedstängande Europa under januari månad.ä som inte blir inställd igen.
Vill du ha resesällskap för den sista är det bara att dra ett pm.
 

GOTBound

Medlem
För mig har det fungerat utmärkt att claima poängen via Gold/Diamond supporten. Testa det så spar du lite telefonkötid!
Tack, mail skickat till Diamond-supporten.
Vill du ha resesällskap för den sista är det bara att dra ett pm.
Hittar jag någon lämplig segment-run skickar jag ett pm.
Är inte du klar sedan länge? Springer ju om och på varandra på flygplatser och loungen hela tiden.
Inte än, 60 segment gjorda så jag behöver 30 till dvs. 8 segment under januari.
 

Buffy

Medlem
Om det är morgonflighten så blev precis CPH-BRU morgonflighten den dagen en 737-700 och kommer därmed högst troligt ställas in.
Då är bara ARN-BRU kvar som avgång så jag gissar den går, men säker kan man ju som sagt inte vara. SAS har ju ändrat förr i dessa typer av bokningar.
Ska du med på samma flight den 6e? Tror du dem blir av?
 

Kevinator

Medlem
För mig har det fungerat utmärkt att claima poängen via Gold/Diamond supporten. Testa det så spar du lite telefonkötid!
Är EBD och skulle behöva mejladressen till Diamond-supporten ang ett utdraget EU241-ärende. Är det någon som har möjlighet att PMa mig epostadressen? Stort tack på förhand.
 
Toppen