Hej, jag vill bara ge ett varnade ord när det gäller tighta byten och det faktum att du skulle boka 2 enkelresor, just nu verkar det vara lite rörigt när det kommer till SAS, vi var i Berlin i helgen och skulle flugit GOT-CPH-BER sen hem hem BER-ARN-GOT, på ditresan var första flyget försenat ca 1 timme och vi hade bytestid på 40 min på CPH så vi missade flyget och blev ombokade med lufthansa och anlände över 4 timmar försent och missade därmed 4X kampanjen på ett av benen.
Min poäng är ju att om du endast har 40 min på BER så räcker det ju att något av dina flyg är försenade och då faller hela upplägget, om du ser till att fixa en ToR bokning så behöver du ju inte oroa dig på det sättet.
Efter helgens bravader så skulle jag inte våga ge mig iväg på en MR med så kort byte, jag skulle nog se till att få minst 2-3 timmar på plats, fast det kanske inte funkar i ditt fall.
Vet inte om detta är något nytt, men jag kan inte längre boka vändande plan, bokningsidan säger nämligen ”måste ha minst en timme mellan returflyget”. ?????? Så den tvingar mig att boka två enkelresor