Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Hej, jag vill bara ge ett varnade ord när det gäller tighta byten och det faktum att du skulle boka 2 enkelresor, just nu verkar det vara lite rörigt när det kommer till SAS, vi var i Berlin i helgen och skulle flugit GOT-CPH-BER sen hem hem BER-ARN-GOT, på ditresan var första flyget försenat ca 1 timme och vi hade bytestid på 40 min på CPH så vi missade flyget och blev ombokade med lufthansa och anlände över 4 timmar försent och missade därmed 4X kampanjen på ett av benen.
Min poäng är ju att om du endast har 40 min på BER så räcker det ju att något av dina flyg är försenade och då faller hela upplägget, om du ser till att fixa en ToR bokning så behöver du ju inte oroa dig på det sättet.
Efter helgens bravader så skulle jag inte våga ge mig iväg på en MR med så kort byte, jag skulle nog se till att få minst 2-3 timmar på plats, fast det kanske inte funkar i ditt fall.

Vet inte om detta är något nytt, men jag kan inte längre boka vändande plan, bokningsidan säger nämligen ”måste ha minst en timme mellan returflyget”. ?????? Så den tvingar mig att boka två enkelresor

Dags imorgon för GOT-ARN-BER-OSL-ARN-GOT för att säkra guldet.
Någon som gjort dylik sträcka under perioden på en och samma dag?

Har 3h i BER så känns som det borde vara marginal nog för dess excentriciteter.
Bra jobbat! :)det är sån jag är på jakt efter! Avgångstid från GOT/ ankomsttid efter returen GOT?

Last edited:
Dags imorgon för GOT-ARN-BER-OSL-ARN-GOT för att säkra guldet.
Någon som gjort dylik sträcka under perioden på en och samma dag?

Har 3h i BER så känns som det borde vara marginal nog för dess excentriciteter.

Jag gjorde GOT-ARN-CPH-BER-CPH-ARN-GOT på en dag.

@GOTBound gjorde via OSL på returen på en dag.

Så det är inga problem alls. Vi hade båda vändande flyg på BER, alltså ca 50min.

På 3tim hinner du nästan in till stan å äta lunch och tillbaka. Men tufft att utmana ödet, luncha i loungen istället.

06:30 idag bär det av från GOT. Återkomst kl 18:50.

För mig räckte det med GOT-ARN-GOT i Plus, med 1 timme väntetid på ARN. Dock blev GOT-ARN försenad och missade "anslutningen", istället för 15:30 landade jag 18:50.

Jag undrar om SAS kommer att godkänna att betala ut kompensation pga. mer än 3 timmars försening till slut. Nån som har erfarenhet med det? Det var samma bokning hela vägen, tur nog.

Har någon gjort en mileage run via bryssel? var de något speciellt man behövde tänka på förutom vaccinbevis?

Flög till Bryssel förra veckan. Vaccinbevis på restauranger, lounger osv. Sedan ska man fylla i ett formulär för inresa (det kollades faktiskt). Det gällde dock endast om man skulle vara där över ett visst antal dagar. Ska du se något av Belgien så kan det vara bra att kolla eftersom de har olika restriktioner i olika regioner. Från flygplatsen i Bryssel når du väldigt snabbt fler städer än Bryssel. Ex. tar det 31 min till Antwerpen.

För mig räckte det med GOT-ARN-GOT i Plus, med 1 timme väntetid på ARN. Dock blev GOT-ARN försenad och missade "anslutningen", istället för 15:30 landade jag 18:50.

Jag undrar om SAS kommer att godkänna att betala ut kompensation pga. mer än 3 timmars försening till slut. Nån som har erfarenhet med det? Det var samma bokning hela vägen, tur nog.

Ja, det ska de göra. Finns ingen anledning varför de inte skulle göra det. Blir väl 250 EUR. Sedan kan du ju välja att ta det i poäng eller voucher. Tror de fortfarande betalar "dubbelt" i värde när de betalar ut så. Istället för pengar till bankkonto.

Toppen