Big Birger
Medlem
Enligt Apple Airtagen är sonens väska nu på Arlanda. Men enligt World Tracer: ”Tracing continues. Please check back later”.
De betalar inte ut någon ersättning förrän det gått 21 dagar och då har du ju rätt till samma ersättning för förseningen.
mail från SAS nedan ang. samma sak:
Tack för ditt mail
Vi håller på och letar efter den, men det är inte förrens efter 21 dagar som den kommer räknas som helt borta och det är inte förrens då vi ersätter för väskan och det som är i den.
Med vänliga hälsningar,
XYZ
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service
Enligt Apple Airtagen är sonens väska nu på Arlanda. Men enligt World Tracer: ”Tracing continues. Please check back later”.
Efter anmälan till SAS Customer Service angående vårt försenade bagage samt krav på ersättning för extra utlägg pga att väskan var försenad tog det ca 5 dgr så hade vi svar samt utbetald ersättning efter tre dagar för utlägg vi hade pga att vi ej fick vårt bagage. Väskan var bort ca sju dagar innan den kom till oss i Florida.
Kaos ärligt talat. Vi reste hem mru ist arn igår. Inga väskor varken på dit (kom ca 60h sent) eller hemresan.
Hörde t.om. när vi gick på i amsterdam att ”no way we can fit all luggage”.
På arlanda är det typ ingen som tar
Väskor från bandet utan alla väskor som snurrar på bagaget är antagligen från tidigare flighter där de inte kom med.
Vi fick samtliga gå till baggage claim… trevlig och hjälpsam personal där. Kudos!
såhär såg det ut i hallen. Var väskor åt alla håll som stod o drällde.
Jahapp, då var man anländ till HEL efter tur GOT-ARN-HEL, men väskorna kvar på ARN (utifrån airtags).
Har upprättat PIR och ringt diamond service som skickade mig vidare till ARN bagage handling som i sin tur bara automatsvarar med "för många i kö, försök igen senare *klick*".
Snart dags för bröllop och det verkar som att vi får gå på det i t-shirt och chinos respektive t-shirt och leggings
Skämt åsido - resa bokad med Amex Elite; får man ersättning för utlägg av både SAS och Amex eller det är bara att ge sig ut på jakt efter skjorta, kostym och tandborste och sen claima det mot Amex?
Tack för svaret!SAS ersätter i regel hygienartiklar och "andra väsentliga produkter" för EUR75 per dag (specifik text finns lite högte upp i tråden). SWISS har ersatt mig för inköp av kläder, och jag gissar att SAS också gör det (kanske bättre att claima typ underkläder och andra basgrejer från SAS för att slippa käbbla med de).
SAS Amex Elite-försäkring gäller om minst 75% av resan bokats med kortet. Ta en titt i försäkringsvillkoren så kan du se vilka tidsgränser och belopp som gäller. Kostym för ett bröllop lär inte vara problem att få ersättning för (inom beloppsgränsen).
Jag har denna sommar rest med kläder för bröllop och andra viktiga utstyrslar i handbagaget just pga allt bagagestrul.
Är väl bra vid andra tillfällen än försenat bagage. Stulet eller borttappat tex. Händer ju att flygbolagen inte har någon aaaaning om var väskan är. Då kan du ju bara be dom gå och hämta den ->där<-.En fundering vad är vitsen egentligen med en airtag mer än att jag troligen vet var min väska befinner sig. Jag är väl ändå inte hjälpt av en airtag om väskan är på villovägar mer än att jag ev vet var väskan befinner sig? Men titta nu är min väska i bagagerummet på planet... (ironisk)